سوالات امتحان نهایی به صورت آنلاین لو رفت

سوالات امتحان نهایی به صورت آنلاین لو رفت

محسن زارعی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار سوالات امتحان نهایی درس معارف دینی دقایقی پس از شروع آزمون امروز در برخی کانال های تلگرامی اظهار داشت: هیچ وقت ادعای کاهش انتشار سوالات را نداشتیم. به صفر، زیرا مدیریت فضای مجازی دست ما نیست. ما به صراحت اعلام می کنیم که ادعای کاهش ارسال سوالات به صفر نداریم. کانال های انتفاعی و افراد دارای نیت بد می توانند در دامنه ها حضور داشته باشند و به هر وسیله ای که قابل تشخیص نباشد عکس بگیرند و پست کنند.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با اقداماتی مانند دوربین مدار بسته و آشکارساز سیگنال در حوزه های امتحانی، همکاران ما تا جایی که می توانند مشکل را کنترل می کنند، گفت: اگرچه ممکن است ویدیو پخش شده است، در حالی که همه شرکت کنندگان در حین شرکت در آزمون تحت نظر هستند، صرفاً پخش سؤال مناسب نیست.

زارعی ادامه داد: در حالی که تست ها تشریحی است و پاسخگویی به سوالات تشریحی برای آن ها بسیار سخت است، اما تست ها چهار گزینه ای نیست و بسیار سخت است و میزان بروز چنین حوادثی نیز بسیار کم است. اما برای این نرخ پایین و افرادی که مایل به دریافت پاسخ هستند، برای ما امکان پذیر نیست. خودمان اعلام کرده ایم که سوالات را ساعت 8:30 صبح ارسال می کنیم. مشکل ما این است که در حوزه امتحانی هیچ کس نمی تواند جواب بگیرد.

تصحیح برگه با افراد مشکوک با دقت بیشتری انجام می شود

وی به تشریح راهکارها و اقدامات مورد نظر پرداخت و گفت: ابتدا با سیگنال یاب، تلفن همراه و ارسال پیام از طریق تلفن همراه قابل تشخیص است. علاوه بر این، مراقبین آموزش دیده اند و رفتار غیرعادی را تشخیص می دهند. حالت سوم زمانی است که فرد موفق می شود دسترسی پیدا کند. بعد از امتحان افراد را بر اساس سوابق و نمرات دروس دیگر غربال می کنیم و مدارک افراد مشکوک را با دقت بیشتری بررسی می کنیم. ما در امتحانات آذرماه این کار را کردیم و متخلفان گرفتار شدند.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به هیچکس اجازه دسترسی به سوالات و اخذ سنجش از طریق تقلب و روش های غیرقانونی و نامتعارف را نمی دهیم، گفت: تا جایی که بتوانیم و در صورت امکان از آن جلوگیری خواهیم کرد. فردی که به هر دلیلی دسترسی پیدا کرده باشد، در صورت اطلاع از این موضوع اقدام جدی خواهیم کرد.

در پاسخ، آیا همه حوزه های امتحانی مجهز به آشکارساز سیگنال هستند؟ وی گفت: برخی از حوزه های تحقیقاتی در استان ها سیگنال یاب خریداری کرده اند اما تا شب گذشته هنوز دستگاه ها را دریافت نکرده بودند. توصیه می کنیم که مناطق مجاور را تا زمانی که دستگاه ها به آنها برسد پوشش دهند.

زارعی همچنین اعلام کرد که کانالی را در شاد راه اندازی کرده ایم و از دانش آموزان دعوت کرده ایم تا مشکلاتی را که مشاهده می کنند به ما گزارش دهند، همچنین به شرکت کنندگان گفتیم که در صورت مساعد نبودن شرایط امتحان از روشنایی و تهویه تا محیط کلاس و . .. اعلام کنیم تا در اسرع وقت بررسی کنیم و به بخشداری ها اعلام کنیم که حل می شود. اجازه نمی دهیم مشکل ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید