سوالات “امتحان نهایی” لو نرفت بلکه پست شد

محمدمهدی کاظمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سوالی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی مطرح نبوده، اما انتشار سوالات اتفاق افتاده است، اظهار کرد: همانطور که بارها از سوی وزارت آموزش و پرورش، وزیر، رئیس آموزش و پرورش. مرکز سنجش و مسئول ذکر شد که نشت سوالات امتحان نهایی اتفاق نیفتاده است زیرا نشت سوالات قبل از شروع آزمون بوده است و بعد از شروع آزمون امکان انتشار سوال وجود داشت. ، که انجام داد.

وی با اشاره به اینکه گاهی دانش آموزان علیرغم جستجوی فیزیکی به نحوی وسایلی را با خود به جلسه امتحان می بردند، ادامه داد: وسایلی که به سر جلسات امتحان می برند متفاوت است. ممکن است تلفن همراه باشد یا گاهی اوقات ابزارهای جاسوسی در بین ابزارهایی که در جلسه امتحان نهایی گرفته می شود، وجود دارد، بنابراین این یک بحث است، اما همه این موارد شناسایی شده است.

این دارای سوالات شخصی و توانایی شناسایی فوری مجرم است
با توجه به اظهارات معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با توجه به سفارشی سازی سوالات امتحانات نهایی با حوزه های امتحانی و همچنین سفارشی سازی پاسخنامه با نام دانش آموزان، این گونه تقلب ها می تواند باشد. مشاهده شده.

وی بیان کرد: پاسخ نامه اسامی شخصی سازی شده برای هر دانش آموز است. هر پاسخ نامه دانش آموز دارای کدی است که دقیقاً منحصر به فرد است و با آن فرد مرتبط است. خود سوالات نیز متناسب با حوزه امتحانی تنظیم می شوند، یعنی اگر سوالات در جلسه امتحان منتشر شود، روی برگه سوالات علامت هایی وجود دارد که می توانیم بلافاصله از کدام یک از 5000 حوزه امتحانی خود تشخیص دهیم و بلافاصله فرد مورد نظر را شناسایی کنیم. ابزارهای سیگنالینگ که به روز هستند یک منطقه آزمایشی وجود دارد، ما آن را شناسایی می کنیم.

1803 تخلف تحصیلی ثبت شده است
کاظمی تاکید کرد: پس از انتشار این موارد بلافاصله این موضوع رصد می شود. بنابراین در همان لحظه اول محدوده معاینه مشخص می شود و فرد شناسایی می شود. تاکنون متخلفان کلاهبرداری شناسایی شده اند. تا امروز 1803 مورد تخلف ثبت کرده ایم که دانش آموزان با توجه به تخلفات خود رای داده اند.

رد صلاحیت آزمون یا رد صلاحیت آزمون چند ساله
وی درباره ممنوعیت های صادر شده برای دانش آموزان متخلف نیز توضیح داد: بر اساس این نظرات، متخلفان یا از امتحان محروم شدند و یا چندین سال از امتحان محروم شدند. این عواقب کسانی است که در جلسه آزمون با وجود ممنوعیت حمل ابزارهای مختلف مانند تلفن همراه یا شیت تقلب و غیره، ابزار را برداشتند. تخلف به دانشجویان مربوطه ابلاغ شد که آنها نیز نظرات و توضیحات خود را ارائه کردند. در نهایت کمیته قضایی تخلفات و تخلفات امتحانی به این مهم رسیدگی و برای دانشجویان رای صادر کرد.

ذینفعان کنکور، مخالفت با شورای عالی انقلاب فرهنگی و شبهات چند روز اخیر
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر شبهه تقلب گسترده در کنکور امسال به دلیل 40 درصد و تأثیرگذاری معین در کنکور، خاطرنشان کرد: کنکور در سال های اخیر ذی نفعانی داشته است و روزی که این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییر شیوه پذیرش دانشگاه تصویب شد، طبیعتاً این علاقه مندان سعی کردند با این مصوبه مخالفت کنند. می توانند در این ایام اخبار جعلی از جمله لغو این مصوبه را منتشر کنند. در واقع این سوالات برای برهم زدن آگاهی عمومی و یا درگیر ساختن ذهن دانش آموزان با این موضوع است.

وی همچنین تاکید کرد که دانش آموزان باید بر اساس اطلاعیه های رسمی منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش باشند.

پیش از این نیز در امتحانات نهایی تخلفاتی صورت گرفته است اما هیچکس این عدد را منتشر نکرده است
کاظمی با اشاره به اینکه روند امتحانات نهایی به شدت توسط مراجع آموزشی و نظارتی رصد می شد، یادآور شد: هیچ وقت بحث نشت سوالات امتحان نهایی را مطرح نکردیم، اما موضوع انتشار سوالات اتفاق افتاد. از طرفی اگر در جلسه آزمون تخلفی باشد رفع می شود. تخلفات امتحانی در سال های گذشته نیز رخ داده است. در سال های اخیر بلافاصله به دانشجویان متخلف رای داده شد، اما از آنجایی که در گذشته حساسیتی نسبت به این موضوع وجود نداشت، هیچکس برای اطلاع رسانی این موضوع اقدامی نکرد. در حال حاضر با توجه به اینکه این موضوع با حساسیت بیشتری رصد می شود و گاه ممکن است عده ای ذی نفع مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند. طبیعتا این ذینفعان می توانند اقدام کنند.

انصراف از ابلاغ بخشداران برای بررسی نهایی در صورت احراز تخلف
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر تخلفی در کنکور امسال صورت گرفته در حال بررسی است. گاهاً اگر مأموران حوزه امتحانی مربوطه مقصر این تخلف باشند، باید با آنها برخورد می‌شد و همچنین ابطال اخطاریه به برخی از ناظران امتحان نهایی برای ادامه روند انجام می‌شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به جمع بندی امتحانات کنکور در روز پنجشنبه 4 خرداد در خصوص آزادسازی نمرات گفت: معمولاً نمرات نیمه اول تیرماه می رسد. نمرات برخی از دروس مشخص شده و اصلاحات اساسی صورت گرفته است. درس به درس فرق می کند. همچنین دانشجویان می توانند نمرات خود را از پنجره واحد مطالعه به نشانی my.medu.ir مشاهده کرده و در صورت اعتراض در آنجا ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید