سوال درباره آزادی وحید امیری چیست؟!

سوال درباره آزادی وحید امیری چیست؟!

حسین زاهدی، جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا شب گذشته به صراحت درباره وضعیت سربازی دو بازیکن استقلال و همچنین شایعه آزادی وحید امیری صحبت کرد.

وی در خصوص مشمولیت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند گفت: آیا موضوع یزدانی و مرادمند از سوی سازمان مردم نهاد مطرح شده است؟ باید از کسانی که در فضای مجازی بزرگ شده اند بپرسید. آنچه ما می گوییم به این دلیل است که دوستان در فضای عمومی و در رسانه ملی و در فضای مجازی همه مسائل را مطرح کرده اند و ما نیز باید برای شفافیت پاسخ دهیم اما در مورد مسائل دیگری که از سوی فرد و باشگاه ها مطرح نشده است. ما حق نداریم صحبت کنیم

معاون نظام وظیفه با اشاره به نقش این نهاد گفت: ممکن است فردی در پرونده خود مشکل داشته باشد اما ما افراد قابل اعتمادی هستیم و اطلاعات شخصی افراد در سامانه ما موجود است اما این راه را مسدود نکرده است. مشکل، بستگان می توانند به مراجع ذیصلاح مراجعه و گزارش یا به سازمان دولتی گزارش دهند که آقا و ایشان از کارت معافیت تخلف کرده اند.

وی در تشریح معافیت پزشکی گفت: این با فردی که معافیت پزشکی دریافت کرده و بعداً از فردی که با تخلف معافیت دریافت کرده است، بهبود یافته است. در برخی بیماریها (طبق شرایط آیین نامه اجرایی وقت) وقتی فرد مرخص می شود از معالجه خارج می شود. مثلا فردی بینایی ضعیفی دارد و با مدرک لیسانس چشم شماره هشت دارد. وی پس از دریافت کارت ترخیص تحت عمل جراحی ویژه قرار گرفت و بیماری وی بهبود یافت. در این صورت کارت قبلی باطل نمی شود و این فرد در توطئه اخذ کارت معافیت شرکت نکرده است. بر اساس آیین نامه اجرایی مربوطه، بسیاری از کسانی که کارت معافیت دریافت کرده اند ممکن است اکنون معافیت پزشکی دریافت نکنند.

زاهدی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت وحید امیری و محرمانه بودن وضعیت وی، توضیح داد: سازمان مردم نهاد چه وحید امیری باشد و چه بازیکن دیگری، فقط منتظر گزارش مردم نیست و هر مشکلی در فضای مجازی و مردم و گزارش های دریافتی و مواردی که سازمان خود مشکوک می شود، دستور تحقیق می دهد، اما این دستور تحقیق در رسانه ها مطرح نمی شود. ممکن است درست باشد و تخلف باشد اما نیاز به بررسی دارد. اگر دوستان مدارکی برای افراد دارند ارائه کنند و سازمان مردمی رسیدگی می کند و پاسخ آن را در اختیار رسانه ها و مراجع ذیصلاح قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید