سوخت کشاورزی جوابگوی تقاضا نیست/ 4 میلیون لیتر کمتر از سهمیه تحویلی کشاورزی است


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915150

احسان عباسپور گفت: حدود چهار میلیون لیتر کمتر از سهم تعیین شده سوخت بخش کشاورزی که به تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی رسیده بود به بخش کشاورزی تحویل داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان عباسپور در گفت و گو با بلاگ با بیان اینکه شرایط روزهای آفتابی برای کشت محصولات پاییزه مهیا است، اظهار داشت: امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر در کشت محصولات پاییزه باشیم قلا و خدمات بازرگانی به عنوان پیمانکار این پروژه فعالیت می کند. با هماهنگی بانک کشاورزی و مراکز کشاورزی جهاد کشاورزی.

وی ادامه داد: از مرحله کاشت تا خرید گندم، مشوق هایی برای گندم کاران در نظر گرفته شد که بتواند به نفع گندم کاران باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون 30 کشاورز از شهرستان های گلوگا، بشار و ساری در سطح 362 هکتار در سامانه کشت قراردادی گندم استان ثبت نام کرده اند.

این مسئول به تخصیص سوخت به کشاورزان استان برای کشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی استان 122 میلیون لیتر است که به طور کامل تخصیص نیافته و 78 میلیون لیتر به کشاورزان اختصاص یافته است.

عباسپور افزود: حدود 4 میلیون لیتر کمتر از سهم تعیین شده سوخت بخش کشاورزی که به تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی رسیده بود به بخش کشاورزی تحویل شد.

وی با بیان اینکه 8 هزار و 471 هکتار کلزا در استان کشت شده که تاکنون 7 هزار و 712 هکتار آن سبز شده است، ادامه داد: از 40 هزار هکتار گندم کشت شده در استان 6 هزار و 530 هکتار سبز شده است.

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 26 هزار و 700 هکتار از مزارع استان جو زیر کشت رفته که از این میزان 10 هزار و 218 هکتار سبز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید