سومین شب شعر و موسیقی بین المللی قدس برگزار می شود


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834634

سومین شب بین المللی شعر و موسیقی قدس در آستانه چهل و سومین سالگرد روز قدس با حضور شاعران و اجرای سرودهای مقاومت توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آستانه چهل و سومین سالگرد روز قدس، سومین شب شعر و موسیقی بین المللی قدس را با حضور شاعران و سرودهای مقاومت روز چهارشنبه برگزار می کند. 7 اردیبهشت از ساعت 17 در فرهنگسرای اندیشه.

در این آیین و با اجرای سید کمال هاشم زاده، شاعرانی چون مرتضی امیری اسفندقه، مصطفی محدثی خراسانی، علیرضا قزوه، یوسف علی میرشکاک، علی محمد مودب، علی داوودی، مصطفی محدثی خراسانی، می اب باشته حسینی از افغانستان از ایران و حسینی حسینی از ایران می باشند. سید حسن رضا نکاوی از پاکستان و احمد هجیری از بحرین به خوانش اشعار قدس و مقاومت خواهند پرداخت. علی کمال گزلباش و احمد شهریار از پاکستان نیز میهمانان ویدئویی این مراسم خواهند بود که ویدئویی را ارسال می کنند.

افتتاحیه اثر سه زبانه «قدس قدس» توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری بخشی دیگر از این آیین خواهد بود. این قطعه توسط محمدرضا عقیلی سروده شده و شاعر فارسی آن علی محمد مودب است و عارف علیزاده آن را خوانده است. شعر عربی نیز توسط مرتضی حیدری القطر سروده و خوانده شده و قسمت انگلیسی این اثر توسط وهاب ابراهیمی سروده و اجرا شده است. همچنین اجرای سه اثر موسیقایی از بهرام پاییز، امیر حقیقت و سید مسافر خواننده افغانستانی فلسطین از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود.

پیوستن به جنبش جهانی موکلوب از دیگر بخش‌های این آیین است که در آستانه افطار اجرا می‌شود. «مقلوبه» غذای سنتی منطقه شامات به ویژه در فلسطین است که در فلسطین و قدس اشغالی به نمادی از پیروزی بیت المقدس و سرنگونی دشمنان بیت المقدس تبدیل شده است. این پویش با همکاری موسسه جوان نور قدس برگزار شد.

علاقه مندان می توانند با رعایت نکات بهداشتی وارد این آیین شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید