سونامی گرانی به لوازم التحریر رسیده است

سونامی گرانی به لوازم التحریر رسیده است

همزمان با ناپدید شدن ویروس کرونا و فردی شدن مدارس، خریداران لوازم التحریر که از قیمت های چندبرابر سردرگم شده اند، منتظر بازار و نمایشگاه ها برای توزیع لوازم التحریر با قیمت های حمایتی هستند، این در حالی است که مسئولان و تولیدکنندگان این محصولات معتقدند که قیمت های کنونی در بازار وجود دارد. عرضه شده بسیار کمتر از آنچه باید باشد اعلام می شود زیرا وقتی سطح تورم و قیمت تمام شده مواد اولیه وارداتی و رکود بازار دو سال پیش در این حوزه را محاسبه می کنید باید قیمت ها بسیار بالاتر از آنچه مشاهده می شود باشد. اکنون.

2 سال رکود در بازار نرم افزارهای نوشتاری

محمودرضا صنعتکار، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر کشور در این باره به آرمان ملی گفت: بیش از دو سال است که تولیدکنندگان لوازم التحریر با رکود شدید بازار ناشی از اپیدمی کرونا و اینکه مدارس آنلاین هستند و وضعیت بسیار بدی دارند، اما به دلیل حمایت کارگران شاغل در این بخش و امتناع از اخراج آنها، همچنان مشغول به کار و نگهداری محصولات خود هستند، متاسفانه پس از آن هیچ درآمدی دریافت نکردند. که و متحمل زیان های زیادی شده است.تعداد دانشجویان این گروه حتی با نرخ تورم امسال قابل مقایسه نیست، زیرا با توجه به نرخ تورم اعلام شده از ابتدای سال، میانگین رشد لوازم التحریر باید بیش از 50 درصد باشد. اما ما تنها 30-35٪ افزایش یافته است.

ما اصلا گران فروشی نکرده ایم

وی با رد ادعای افزایش 100 درصدی قیمت لوازم التحریر، افزود: تولیدکنندگان لوازم التحریر دو سال متوالی در شرایط سخت شرایط نامناسب اقتصادی در شیوع ویروس کرونا علاوه بر تامین معیشت شاغلان به کار خود ادامه دادند. در این زمینه و امسال حتی رقم بسیار کمتری نسبت به سایر کالاها افزایش قیمت داشته اند در حالی که بازار این محصولات سالیانه تنها یک بار در مهر رونق دارد، اما قیمت مواد غذایی هر روز افزایش می یابد و ممکن است به اندازه آن محسوس نباشد. قیمت لوازم التحریر مانند نوت بوک، خودکار، کیف و … این صنعتگر معتقد است: بر اساس محاسبات انجام شده قیمت دفتر حدود 60 درصد و خودکار و مداد حدود 30 درصد افزایش یافته است و می توان گفت میانگین افزایش قیمت در این زمینه حدود 30 درصد است. که متناسب با افزایش دستمزد و درآمد است، قیمت این محصولات باید با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و بسیاری از شاخص های تعیین کننده، افزایش قیمت داشته باشد.

میلیون ها قیمت در انتظار خانواده هاست؟

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر کشور نیز گفت: بر خلاف شایعه فعلی، بر اساس برآورد قیمت میلیونی مورد نیاز برای تهیه ست کامل لوازم التحریر، قیمت بسته استاندارد لوازم التحریر برای یک دانش آموز حدود 300 هزار تومان است که البته بازار لوازم التحریر نیز متاثر است، این به دلیل تورم حاکم بر اقتصاد است اما به جز افزایش 60 درصدی قیمت نوت بوک که ناشی از افزایش قیمت جهانی است. از کاغذ، افزایش قیمت سایر اقلام در این منطقه بسیار اندک است و باید بگوییم که صنف ما حتی از سایر اصناف عقب افتاده و اصلاً نیست، ما آن را گران نفروختیم، اما دلیل آن همه گزارش است. افزایش قیمت لوازم التحریر به این دلیل است که بعد از دو سال مدارس و دانشگاه ها بازدید و مواد خرید کرده اند و به نظر آنها بعد از دو سال قیمت ها چند برابر شده است. ، اما افزایش روزانه قیمت سایر کالاهای روز را کمتر احساس می کنند تا اینکه امسال اگر تولیدکنندگان بازاری برای فروش پیدا نمی کردند مرگ آنها حتمی بود اما خوشبختانه از نظر کمی توانستند جای این بازار را بگیرند. و کیفیت و کمبود e وجود ندارد هیچ قطعه ای رعایت نمی شود و در قسمت های مختلف با تنوع مطلوبی مواجه هستیم.

تحویل محصولات با قیمت های حمایتی در نمایشگاه ها

وی افزود: حدود 80 درصد اقلامی مانند خودکار در کشور تولید می شود و بیش از 100 درصد مداد و پاک کن های موجود در بازار نیز داخلی است اما محصولاتی مانند ماژیک، دفترچه نقاشی، مغز، کتابچه نقاشی و لاک ناخن ممنوع است. از واردات به صورت قاچاق وارد کشور شده اند و باید با آن برخورد کنند. این فعال تحریریه بازار ادامه داد: طی جلساتی که با وزارت حریم برگزار شد، مقرر شد نمایشگاه ها و بازارهایی در سطح مراکز استان ها و شهرستان ها برگزار شود تا این اقلام 20 تا 25 درصد بالاتر از قیمت بازار قیمت گذاری شوند. برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه تا کنون این مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بوستان داوگو و چندین مرکز دیگر در سطح شهر تهران نمایشگاه های مذکور را با قیمت کمتری برپا کرده و بر اساس رایزنی های انجام شده برگزار شده است. تصمیم گرفت تا با تعامل با موسسات خیریه و انجمن ها، لوازم التحریر مورد نیاز را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

امکان افتتاح حساب برق داخلی وجود ندارد

این صنعتگر درباره مشکلات تجارت خود گفت: با حذف ارز 4200 تومانی، عوارض تنها یک درصد کاهش یافته و این امر موجب افزایش قیمت مواد اولیه و مواد وارداتی برای تولیدکنندگان شده است. این محصول و توانایی آنها برای حضور در بازار رقابتی کاهش یافته است.سالها قبل از کرونا ما قیمت سفارشی که برای واردات نیاز داشتیم را بعد از 6 ماه پرداخت می کردیم در حالی که اکنون پس از 6 ماه پرداخت سفارش واردات خود را دریافت می کنیم که این امر نیز باعث رنج و عذاب مردم می شود. تولیدکنندگان لوازم التحریر و امیدواریم این روند با تعاملات انجام شده و قول های وزارت حراست به ما حل شود تا بتوانیم با قیمت و کیفیت بهتر این کالاها در کشور حضور داشته باشیم. کارشناسان معتقدند واردات اقلام مهندسی و اداری اگرچه تولیدکنندگان در اکثر لوازم التحریر به 80 درصد رسیده است، اما به نظر می رسد در حوزه تجهیزات مهندسی و اداری، تولید داخل راه زیادی در پیش دارد.به گفته کارشناسان در در این زمینه وابستگی بازار به واردات اقلام در این حوزه بیش از 90 درصد است و هنوز امکان افتتاح حساب عرضه داخلی وجود ندارد. یک فعال صنفی در این خصوص معتقد است: در زمینه تولید تجهیزات مهندسی بسیار ضعیف هستیم و بیش از 80 درصد نیاز بازار باید از طریق واردات تامین شود و فقط برخی از انواع خط کش، فیلر و لوازم مهندسی تولید می شود. در داخل کشور و در اقلام اولیه و تخصصی.در این زمینه هنوز چاره ای جز واردات وجود ندارد.همچنین در حوزه لوازم اداری نیز ضعف تولید به شدت احساس می شود و حتی در ابزارهای ساده مانند پانچ و چرخ خیاطی وابستگی شدیدی به آن داریم. واردات

مونی: یک آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید