سپاهان به دنبال انتقام از استقلال است

سپاهان به دنبال انتقام از استقلال است

بهتاش فریبا، ملی پوش و مربی سابق و بازیکن سابق استقلال نیز درباره برنامه های جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ادامه لیگ قهرمانان 2022 و شروع مسابقات 2023 در شهریور 1401 و همچنین دیدار استقلال مقابل سپاهان صحبت کرد.

نظر شما در مورد برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا و بازی بعدی فولاد در این رقابت ها در بهمن ماه امسال چیست؟

با این برنامه بین دو مسابقه 10 ماه اختلاف وجود دارد! کنفدراسیون آسیا قطعا باید در این مورد تجدید نظر کند. زیرا این برنامه ریزی برای همه فدراسیون های عضو مشکل ساز است.

به نظر شما چرا چنین تصمیمی گرفته شد؟

معمولا برنامه لیگ قهرمانان آسیا بر اساس برنامه تیم های شرق آسیا است، اما با این برنامه تمام مشکلات فوتبال کشورهای مختلف حل می شود.

آیا در دوران فوتبال خود با چنین برنامه ریزی هایی مواجه شده اید؟

نه! من قبلا هرگز او را ندیده بودم و فکر می کنم تاریخ به خاطر جام جهانی به این شکل تغییر کرده است. آنها می خواستند جام جهانی به جای ژوئن در ماه های نوامبر و دسامبر برگزار شود تا هوای قطر خنک شود، اما این موضوع نباید برنامه AFC را مختل می کرد.

آیا بهتر نیست مسابقات لیگ در سال 2022 در ماه های آینده و تا تابستان تمام شود؟

آنها قطعا می توانند همین الان این کار را انجام دهند. کنفدراسیون آسیا باید این برنامه را به این شکل تغییر دهد. در گذشته که بین دو مرحله سه ماه اختلاف وجود داشت، بسیاری از تیم ها کادرفنی و یا حتی سرمربی خود را تغییر می دادند و در عین حال انتقادات زیادی به این مدل بازی می شد، اما اکنون پس از گذشت 10 ماه، بازی های آسیایی برای یک سال ناپدید می شود وضعیت قوز بیش از قوز می شود.

تو چی میگفتی

شما نگاه می کنید؛ دو قهرمان حذفی و یک لیگ در پایان این فصل داریم، دوباره خرداد سال آینده دو قهرمان حذفی و لیگ بعدی به این قهرمانان اضافه می شود. در این صورت کدام تیم باید به آسیا برود؟ کدام تیم نباید برود؟ اگر بخواهند تعداد تیم ها را زیاد کنند تا لیگ قهرمانان با حضور مثلاً هشت نماینده از ایران برگزار شود، تاریخ پایانی مسابقات چه زمانی خواهد بود؟ من معتقدم کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تجدید نظر کند.

فکر می کنی در چه شرایطی 10 ماه بعد تیم فولاد به لیگ آسیا برگردد؟

ما نمی دانیم 10 روز آینده چگونه می توانیم 10 ماه آینده را پیش بینی کنیم.

به نظر شما واکنش فدراسیون فوتبال ایران در این مورد چه باید باشد؟

او قطعا باید خیلی سرسخت باشد و ثابت کند که الان یک قهرمان حذفی نساجی و یک قهرمان لیگ برتر داریم. سال بعد که دو قهرمان دیگر به آنها اضافه می شود، غیر از سهمیه، تکلیف آنها چیست؟ باید مکاتبه باشد. نه تنها ما، بلکه همه اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا باید اعتراض کنند.

آیا فکر می کنید تغییری رخ خواهد داد؟

معتقدم این یک طرح اولیه است که اعلام نکرده اند و قطعا در روزهای آینده برنامه را تغییر خواهند داد. چرا که کشوری مثل ایران که همیشه پرتماشاگرترین بازی های آسیایی را داشته در این زمینه شکست خواهد خورد و این باخت بر AFC تاثیر می گذارد. از سوی دیگر کشورهایی مانند عربستان سعودی، ژاپن و کشورهای دیگر ضرر می کنند. این برنامه قطعا تغییر خواهد کرد.

بازی سپاهان و استقلال را چگونه پیش بینی می کنید؟

سپاهان به تازگی از آسیا بازگشته و این تیم دو حالت دارد. یا این تیم از نظر روحی ناراحت است و قدرت همیشگی خود را ندارد یا شاید بخواهد با کسب استقلال انتقام عملکرد ضعیف خود در آسیا را بگیرد.

با توجه به ضعف سپاهان در آسیا و 12 گل خورده، فکر می کنی استقلال می تواند از این ضعف استفاده کند؟

بستگی دارد استقلال بازیکنان روی توپ باشد یا نه! افرادی که می توانند از مدافعان کند سپاهان بگذرند. قبلا هم گفتم سپاهان دفاع باز دارد و سرعت دفاع وسطش کم است. به نظر من استقلال باید این دیدار را به 6 وقت 15 دقیقه ای تقسیم کند تا برنده زمین را ترک کند. برد استقلال در این بازی بسیار مهم است و می تواند 90 درصد مسیر قهرمانی را برای استقلال هموار کند.

دیدگاهتان را بنویسید