سکوت مرموز مجیدی و نکونام در مورد تیم ملی

امیر گلنوی، مهدی تارتار، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و حسین فرکی کسانی بودند که نامشان در ابتدا مطرح شد و سپس ساکت الهامی و حمید مطهری نیز به این فهرست اضافه شدند تا کمپین رقابتی برای حضور در تیم ملی تشکیل شود. اما در پشت صحنه آن مسابقه، هیجان دیگری در کار بود که تنها 24 ساعت بعد ظاهر شد.

ساکت الهامی ساعت 10 در مصاحبه ای از تیم ملی خداحافظی خود را اعلام کرد و از شب گذشته زمزمه هایی مبنی بر بازنشستگی های دیگر به گوش رسید و سرانجام دقایقی بعد علنی شد. امیر گلنوی در استوری اینستاگرامی اعلام کرد که اگرچه برنامه دارد، اما در پست فعلی خود قصد سرمربیگری تیم ملی را ندارد و مهدی تارتار نیز با تعجب از عدم حضور یحیی گل محمدی و علی دایی در این لیست، اعلام کرد که به دلیل تعهد به باشگاه ذوب آهن قصد دارد به فدراسیون برنامه بدهد.

سکوت مرموز مجیدی و نکونام در مورد تیم ملی

شنبه فوتبال ایران با استعفای دیگری همراه شد: حمید مطهری. نساجی سرمربی این تیم نیز همانند مهدی تارتار از امیر گالنووی خواست که از تصمیم خود منصرف شود و او را گزینه ای شایسته برای تیم ملی می داند.

صحنه جدید فوتبال ایران زمانی شکل گرفت که حسین فرکی اعلام کرد قصد دارد برنامه خود را به فدراسیون ارائه کند. به عبارت دیگر او تنها کسی بود که با این موضوع موافق بود که رویکردی منحصر به فرد داشته باشد و متفاوت از دیگران عمل کند.

اما نکته جالب در این میان مربوط به جواد نکونام و فرهاد مجیدی است که هیچ واکنشی نشان نداده و به طرز مرموزی در این مورد سکوت کرده اند. جواد نکونام همان کسی است که نامش رسما به عنوان جانشین کارلوس کی روش مطرح شد اما در ادامه تحولات به سمتی رفت که نشد. فرهاد مجیدی نیز امتیاز لژیونر بودن را دارد و کمی دور از ایران به عنوان مربی فعالیت می کند اما سکوت او در نوع خود جالب است.

حالا یعنی فضا به گونه ای است که از 7 گزینه، چهار گزینه کنار کشیده، دو گزینه سکوت کرده و یک گزینه برای ارائه برنامه اعلام آمادگی کرده است. در میان گروه کناره گیری دو نفر (تارتار و مطهری) از سرمربی امیر گلنویی حمایت کرده اند. نکته جالب این است که گالنووی در نظرسنجی «ورزش سه» بیشترین شانس را در بین این 7 نفر داشته است.

سکوت مرموز مجیدی و نکونام در مورد تیم ملی

اما شاید حالا همه منتظر واکنش اتحادیه فوتبال انگلیس به اتفاقات 48 ساعت اخیر هستند و خیلی ها انتظار دارند هر دو گزینه خاموش نکونام و مجیدی در این باره اظهار نظر کنند.

امروز 16 اسفندماه مهلت تعیین شده در نامه فدراسیون به گزینه های ارائه برنامه است و احتمالا به زودی مشخص خواهد شد که نکونام و مجیدی در این مرحله چه جایگاهی دارند و آیا رقابت برای سرمربیگری ملی پوشان است یا خیر. تیم بین آنها و حسین فرکی ادامه خواهد داشت یا موج لغو اکثر گزینه ها فضا را به سمت دیگری خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید