سیاست خارجی ایران در قبال قفقاز ثابت و بر مبنای حفظ صلح و آرامش است

رئیس جمهور در پاسخ به درخواست همکار قفقازی:

رئیس جمهور قفقاز را منطقه ای مهم و نیازمند صلح خواند و افزود: سیاست خارجی ایران در قبال قفقاز پایدار است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای غیرمنطقه ای تبدیل نشود.

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی جناب آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز آن را به ایشان تبریک گفت. سال جدید و از روند گسترش روابط و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی کرد.

رئيس جمهور در پاسخ به برنامه دولت ارمنستان وی درباره توسعه راه‌های ارتباطی جاده‌ای و ریلی بین دو کشور و کشورهای منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر نوع اقدام و بستری برای گشایش راه‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه حمایت و حمایت می‌کند. اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورها اثربخشی تقویت صلح و تضمین منافع همسایگان را ارزیابی می کند.

رئیس قفقاز آن را منطقه ای مهم و نیازمند صلح و آرامش دانست و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز باثبات است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای خارج از منطقه و منطقه تبدیل نشود. که مسائل آن توسط کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان حل می شود.

رئیس جمهور برگزاری موفق اجلاس 3+3 در تهران را گامی سازنده در جهت تقویت روابط و همکاری های منطقه ای و عادی سازی روابط کشورهای منطقه با یکدیگر برشمرد و تصریح کرد: توسعه روابط همسایگی و تقویت روابط برای تامین منافع متقابل. و منافع کشورهای منطقه، سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در این گفتگوی تلفنی ضمن بررسی آخرین همکاری های اقتصادی دو کشور و آخرین تحولات منطقه و همچنین اقدامات مقامات دو کشور در راستای اجرای توافقات و ارتقای همکاری های مشترک، اراده ای برای تداوم و گسترش روابط بین مقامات عالی رتبه ایران و ارمنستان نشان داد و دو کشور بر گسترش همه جانبه روابط توافق کردند.


آیا این خبر مفید بود؟