حفظ صلح و آرامش در منطقه قفقاز برای ایران مهم است


ساعت: 19:28
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907668

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه منطقه قفقاز بخشی از تمدن، تاریخ و فرهنگ ایران است، حفظ صلح، ثبات و آرامش در این منطقه را برای جمهوری اسلامی مهم دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۹ آبان با نخست وزیر ارمنستان دیدار هیئت های عالی رتبه دو کشور را برگزار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور گفت: با توجه به ظرفیت های متنوع و متعدد در ایران و ارمنستان، لازم است تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری های فیمابین به کار گیریم. .

رئیسی همکاری در حوزه انرژی را یکی از زمینه ها و فرصت های موجود برای ارتقای سطح روابط دو کشور دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری ها در سایر زمینه های اقتصادی و تجاری از جمله در حوزه است. افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی

رئیس جمهور جلسات منظم کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را در فعال سازی تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور موثر دانست و بر تلاش برای دستیابی به هدف تعیین شده برای رسیدن به سقف مبادلات بین دو کشور تاکید کرد. . دو کشور به 3 میلیارد دلار رسید.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه منطقه قفقاز بخشی از تمدن، تاریخ و فرهنگ ایران است و حفظ صلح، ثبات و آرامش در این منطقه را برای جمهوری اسلامی مهم می داند و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره جایگاه ویژه ای دارد. آماده استفاده از توانمندی های خود، متنوع و موثر برای برقراری و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز است.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان که به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران و در قالب یک سفر رسمی به ایران آمده است، گزارشی از نشست سه جانبه کشورش با آذربایجان و روسیه در سوچی و همچنین آخرین رویدادها ارائه کرد. مربوط به قفقاز

نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار از اولویت دولت آیت الله رئیسی برای توسعه روابط با همسایگان قدردانی کرد و گفت: با توجه به منافع دو کشور و همچنین ظرفیت های موجود، باید در جهت بهبود تلاش کنیم. سطح کنونی روابط دو کشور

پاشینیان زمینه های همکاری فیمابین از جمله برای فعالان بخش خصوصی دو کشور را بسیار زیاد دانست و گفت: سران دو کشور با تکیه بر این زمینه ها و ظرفیت ها تلاش می کنند تا سقف مبادلات را به سطح 3 برسانند. میلیارد دلاری که کاملاً قابل دستیابی است.

تقویت همکاری های ترانزیتی دو کشور برای اتصال دریای سیاه به خلیج فارس از دیگر خواسته های نخست وزیر ارمنستان در این دیدار بود.

نخست وزیر ارمنستان در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد: تلاش های ایران همواره در جهت ایجاد ثبات و تقویت صلح و امنیت در منطقه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید