ما معتقدیم که کشورهای منطقه توانایی حفظ صلح و امنیت در منطقه را دارند


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912122

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما معتقدیم کشورهای منطقه توانایی حفظ صلح و امنیت در منطقه را دارند. ما حضور نیروهای خارجی مستقر در منطقه را تهدیدی برای صلح و ثبات می دانیم و معتقدیم که نیروهای نظامی خارجی امروز به تهدیدی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده اند و همچنین تهدیدی برای امنیت انرژی است. در منطقه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری مشترک با همتای عمانی خود گفت: روابط تهران و مسقط نمونه بسیار خوبی از روابط حسن همجواری مبتنی بر دوستی، برادری و علاوه بر آن است. صداقت در عرصه دیپلماسی».

وی افزود: ما به موضوعات مختلف و روابط دوجانبه نگاه کردیم. ما توافقات اخیر آقایان دکتر رئیسی و سلطان هیثم را که در آخرین جلسه سران انجام شد، پیگیری کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: خوشحالیم که توافقات و نیات سران دو کشور رشد سریعی در ابعاد مختلف از جمله نمودار همکاری های اقتصادی و تجاری داشته است.

وی افزود: همچنین از تلاش های سازنده سلطان نشین عمان برای کمک به رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران قدردانی می کنیم. ما از تلاش های عمان برای رسیدن به مراحل نهایی توافق قدردانی می کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: معتقدیم کشورهای منطقه توانایی حفظ صلح و امنیت در منطقه را دارند. ما حضور نیروهای خارجی مستقر در منطقه را تهدیدی برای صلح و ثبات می دانیم و معتقدیم که نیروهای نظامی خارجی امروز به تهدیدی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده اند و همچنین تهدیدی برای امنیت انرژی است. در منطقه

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی شناور بدون سرنشین متعلق به کشورهای خارجی در آب های خلیج فارس و عمان در حال تردد هستند و مشکلات امنیتی را در منطقه ایجاد کرده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در روزها و هفته های گذشته دشمنان جمهوری اسلامی ایران با سوء استفاده از احساسات پاک ملت ایران، تلاش کردند با مداخله و دخالت های مکرر بر اوضاع داخلی و فضای داخلی ایران تأثیر بگذارند. کار به جایی رسید که حملات تروریستی در شیراز و ایذه منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد.

دیدگاهتان را بنویسید