نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه تهدیدی برای قفقاز است


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897170

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، گفت: قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران و نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه بسیار مهم است و حضور آن ضد معرفی شده است. – امنیت و تهدیدی برای کل منطقه، از جمله میزبان آنها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در پاسخ به تماس تلفنی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با ابراز نگرانی از ادامه تنش در منطقه اظهار داشت: منطقه قفقاز شرایط خاصی را پشت سر می گذارد. متأسفانه صلح هنوز به این منطقه برنگشته است.

وی همچنین با اشاره به نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه، حضور این رژیم را ضدامنیتی و تهدیدی برای کل منطقه از جمله میزبانان آنها معرفی کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه به طور مستمر اوضاع و تحولات منطقه قفقاز را رصد می کنیم، خاطرنشان کرد: منطقه تحمل جنگ دیگری را ندارد.

رئیسی با بیان اینکه امنیت منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، گفت: امضاکنندگان اعلامیه آتش بس سه جانبه باید به مفاد آن پایبند بوده و از هرگونه اقدام برای ایجاد تنش در منطقه پرهیز کنند.

وی افزود: مرزهای تاریخی ایران و ارمنستان زمینه ساز شکوفایی، تقریب و امنیت منطقه است و تهران مصمم به ادامه همکاری ها در همه زمینه ها به نفع رونق و ثبات منطقه است.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در این گفتگوی تلفنی با ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه قفقاز گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده و تاثیرگذاری در حل تنش ها و بحران های منطقه داشته است.

ارمنستان به دنبال تعمیق روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است



«نیکول پاشینیان» نیز با ابراز خرسندی از گسترش روابط تهران و ایروان تاکید کرد: ارمنستان به دنبال تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است.

دیدگاهتان را بنویسید