سیاست ما همواره بر حفظ آزادی، استقلال و حفظ منافع مردم استوار است


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805443

امام خمینی (ره) می فرمایند: سیاست ما همواره بر حفظ آزادی و استقلال و حفظ منافع مردم است و هرگز این اصل را فدای چیزی نخواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; تشکیل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ملت را برای سرنوشت خود ثابت کرد و برای آنها استقلال و آزادی به ارمغان آورد. “آزادی” یکی از شعارها و مطالبات اصلی ملت ایران در روزهای انقلاب بود که عملاً با استقرار جمهوری اسلامی شکل گرفت و اقشار مختلف با حضور در همه صحنه‌ها آزادانه به خواسته‌های خود می‌رسند و در تعیین آنها مشارکت می‌کنند. سرنوشت خود

«استقلال» یکی دیگر از ابعاد نظام جمهوری اسلامی ایران است که با ایجاد آن ملت ایران را از وابستگی به شرق و غرب رها کرد و با رعایت اصول، استقرار جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی، از حقوق خود در عرصه بین‌المللی دفاع کرد. در نتیجه تحولات داخلی، تغییرات در معادلات بین المللی به ویژه در خاورمیانه، تغییراتی را به دنبال داشت که با اهداف استعمارگران همخوانی نداشت.

امام خمینی (ره) می فرمایند: «نه چاه های نفت را می بندیم، نه درهای کشور را به روی خودمان می بندیم و نه کشور را به بازار مصرف هر چیزی که غرب می سازد و می خواهد بر ما تحمیل کند، تبدیل می کنیم. ما از نفت استفاده خواهیم کرد، اما دلیلی وجود ندارد که همیشه آن را صادر کنیم. ما چیزی را که نداریم و نیاز داریم می خریم، اما چرا چیزی را که نیاز داریم تولید نکنیم؟ سیاست ما همواره بر حفظ آزادی و استقلال و حفظ منافع مردم است و هرگز این اصل را فدای چیزی نخواهیم کرد.


89cf1bd1 c8d1 4c9e a380 fd1f595af8ff خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید