مساجد محله‌محور فرصتی برای تحقق جامعه اسلامی است/ایران به دنبال تضمینی استوار از طرف مقابل است.


ساعت: 18:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891018

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: مساجد بسیاری از هزینه های جامعه را کاهش می دهد و از مسئولان در پروژه هایی مانند مساجد محله محور می خواهد که از این ظرفیت برای ایجاد جامعه ای در سطح اسلامی بهره ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی شهر سمنان برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود اولین گروه از آزادگان میهن اسلامی گفت: آزادگان اسطوره های مقاومت و صبر هستند. ایثارگرند و مَثَل الماس های درخشانی که رهبر انقلاب برایشان به کار می برند به این دلیل است که مانند الماس زیر فشار و سختی و رنج گرمای عراق به مقام آزادگی و جانبازی رسیده اند. زندان ها

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان گفت: دوام و پایداری این الماس های درخشان باید به نسل آینده منتقل شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه 34 سال پیش امام راحل دستور ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد، افزود: این عمل مفسده با حمایت استکبار جهانی به مقدسات اسلام و نبی مکرم اسلام اهانت کرد. این عمل زشت او باعث شروع جسارت و اهانت شد.» این امر بر اساس مقدسات اسلام بود و امروز پس از 3 دهه، جوانی لبنانی الاصل به دستور امام عمل کرد.

وی با بیان اینکه این حرکت از دو جهت قابل بررسی است، تصریح کرد: از یک سو ممکن است این حوان تصمیم امام را به تنهایی اجرا کرده باشد یا خود مستکبران به دلایل مختلف اقدام به عزل ایشان کردند که در هر دو مورد این شخص نماینده است. بیهودگی افراد به خاطر توانایی و شکست مغرورشان.

وی در سالگرد کودتای ننگین 28 مرداد گفت: متأسفانه مصدق یک اشتباه تاریخی کرد و آن تکیه بر آمریکا بود و استکبار جهانی چنین روزی را ایجاد کرد و بین مردم و مردم اختلاف ایجاد کرد. روحانیت، دولت و روحانیت و امروز هم ادامه دارد.» تفرقه نقشه شوم دشمنان است.

وی با اشاره به دور جدید مذاکرات گفت: دشمن به شدت به دنبال نتیجه از این مذاکرات است، اما تیم مذاکره کننده ایرانی با قدرت وارد میدان شده و شروطی را به طرف مقابل گذاشته است که منافع کشور از جمله کامل را تضمین می کند. حذف همه تحریم ها و تضمین این که ایران می تواند قبل از آن ها از توافق خارج شود.

حجت سلام مطیعی با اشاره به روز جهانی مسجد، راه اندازی مساجد محله محور را یکی از مناسب ترین و سودمندترین طرح ها دانست و تصریح کرد: توجه به مساجد بسیاری از هزینه های جامعه را کاهش می دهد و مسئولان را ملزم به اجرای پروژه هایی مانند محله می کند. مساجد گرا از این کشور برای ایجاد جامعه ای در سطح اسلامی بهره می برند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید