دانشگاه وجهه استکبارستیزی، آینده‌نگری و بالندگی خود را همواره حفظ کرده است

وزیر کشور وی با بیان اینکه در دوران انقلاب فرهنگی چهره دانشگاه به نقطه تنش بین نیروهای مسلح تبدیل شد، ادامه داد: امروز دانشگاه ها ما را از نظر ظرفیت علمی به بالاترین سطح رسانده و در ردیف چند کشور بزرگ قرار داده اند. در جهان به لحاظ دستیابی به علم مدرن، دوران جدیدی از انقلاب اسلامی را شکل دادند که به تمدن نوین اسلامی منتهی می شود. بنابراین مسئولیت بزرگی بر دوش دانش آموزان و معلمان است.

وی ادامه داد: 16 هازارد نماد استکبار، مبارزه با سلطه و حرکت با بصیرت و شجاعت بود. از 28 مرداد 1332 تا 25 آذر که نیکسون به ایران آمد، 4 ماه بیشتر نبود. اما در این بین شور و هیجان دانش آموزان در حال شکل گیری مرحله جدیدی است.

وحیدی تصریح کرد: دانشگاه محل مبارزه با فساد است و ادامه این حرکت رو به جلو در راستای تسخیر آینده و به ویژه ایفای نقش در آینده است. مقاومت اسلامی و آنچه امروز در غزه، قهرمان مظلوم می گذرد، بخشی از این رویداد بزرگ جهانی است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید بررسی کنیم رژیم صهیونیستی در تاریخ تا کجا پیش رفته است، تصریح کرد: مقامات حماس در ابتدا به چند خیمه اعزام شدند. اما امروز حماس به جایی رسیده است که آمریکا با تمام توان خود باید برای حفظ رژیم صهیونیستی وارد میدان شود. ارتشی که بزرگترین ارتش خاورمیانه محسوب می شد، به شرایطی رسید که آمریکایی ها برای ارسال سلاح و تشکیل اتاق فکر برای او هجوم آوردند.

وزیر کشور افزود: امروز معادلات را مقاومت تعیین می کند. آنها سعی کردند بگویند تلاش مقاومت چیزی نیست و به عملکرد ایران مربوط می شود که بگویند ایران را به عنوان یک قدرت شکست داده اند. در این موضوع چند نکته وجود دارد؛ اول اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب قدرت جمهوری اسلامی را تشخیص دهند و دوم تلاش برای نادیده گرفتن قدرت مقاومت.

واحدی تصریح کرد: امروز صدها تانک و خودروی رژیم صهیونیستی در غزه منهدم شده است. امروز نیروی زمینی رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورده است. نیروی هوایی این رژیم که تبلیغ می کرد به هر طبقه ای که بخواهیم مستقیم تیراندازی می کنیم، اما امروز نیروی هوایی آن به نیرویی تبدیل شده است که فقط کودکان و زنان را می کشد.

وزیر کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل از حماس و مردم غزه حمایت کرده و این موضوع را رسما اعلام کرده است، اما داستانی که در حال رخ دادن است در دست خود فلسطینی ها است.

وی خاطرنشان کرد: حزب الله در جنوب لبنان امروز یک نیروی قوی، باثبات و تعیین کننده مستقل از جمهوری اسلامی است، امروز مقاومت در غزه درختی است محکم و مستقل از جمهوری اسلامی عمل می کند، این موضوع دشمنان را سخت و وحشت زده کرده است. .

وزیر کشور گفت: این لحظه مهمی است. چندین بار در کشور ما عده ای که آشکارا دلسوز بودند گفتند که مسئله فلسطین تمام شده است. بعد از ماجرای اسلو جلسه گذاشتند و گفتند ما از خاکستر داغتریم، فلسطینی ها رفتند ما را بستند. چاره ای جز عقب نشینی و سازش نداریم.

وحیدی ادامه داد: اینگونه صحبت‌ها نتیجه سوء تفاهم از منطقه و اسرائیل بود. اگر این سخنان و تحلیل ها محقق می شد امروز خبری از فلسطین و فلسطینی ها نبود و رژیم صهیونیستی کنترل رسمی خود را بر بسیاری از مناطق خاورمیانه اعلام می کرد.

وی یادآور شد: جریانی که از موضوع فلسطین صحبت می کرد و «نه غزه» می گفت بر اساس گذشته بود. شعار «نه غزه، نه لبنان» یک شعار تسلیم بود.

وزیر کشور تصریح کرد: دانشگاه همواره تصویر خود از استکبار، بینش، حرکت رو به جلو و رشد را حفظ کرده است. امروز دانشگاه و جنبش دانشجویی نمی توانند در کنار کسانی که مشکلات غزه را تحریف می کنند و یا در سکوت از آنها چشم پوشی می کنند بایستد. امروز دانشگاه و جنبش دانشجویی نمی توانند حرکت و حرکت یمن و فجایعی که در یمن اتفاق افتاده را ببینند و با آن باشند یا در برابر آن سکوت کنند. طوفان الاقصی نقطه عطف مهمی در معادلات منطقه ای و جهانی است و آثار آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.