هدف عادلانه یارانه ها آینده نگری جمهوری اسلامی است


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838490

استاندار زنجان با اشاره به اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم و تغییر شیوه تخصیص ارز ترجیحی برای کالاها، گفت: این اتفاق آینده نگری بود که جمهوری اسلامی انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی پنجشنبه شب در جمع عزاداران هیئت ثارالله زنجان با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی اقتصاد و هدف عادلانه یارانه ها با تغییر روش تخصیص ارز ترجیحی برای کالاها، گفت: جاده ای. در جمهوری اسلامی

وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها بیش از 10 سال پیش در کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: این امر در آن زمان با صبر و حوصله انجام می شد و به سرعت امروز نبود و این بصیرت جمهوری اسلامی است.

افشارچی افزود: مردم باید از هدف یارانه ها مطلع شوند و انتظار می رود هیئت ها در این باره توضیح دهند.

استاندار زنجان گفت: جهاد از اول انقلاب به شکل های مختلفی شکل گرفته است.

وی افزود: تبیین جهاد فقط این نیست که مثلاً بگوییم وضعیت خودروها بد و نامناسب است، بلکه در مقابل موشک های پیشرفته می سازیم، اما گاهی بحث جهاد آنقدر سخت می شود که حتی دوستان انقلاب هم عجله می کنند. در فضای مجازی موضع گیری کنید.»

افشارچی گفت: در چنین لحظاتی است که باید توجه ما به جهاد تبیین شود.

استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ارز ترجیحی از سال 1397 با قیمت 4200 تومان عرضه می شد، اما مشخص نشد بعداً نرخ ارز از کجا آمده است، گفت: این تصمیم شروع به هزینه برای کشور کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تصمیم دارد دلار را با قیمت کمتری در اختیار واردکنندگان قرار دهد، خاطرنشان کرد: بخشی از دلار شامل کالاهای اساسی و بخشی نیز شامل مواد اولیه کالاهای اساسی مانند ذرت، سویا و کلزا است.

افشارچی با بیان اینکه بسیاری از کالاها حتی بیل همچنان موضوع ارز است، افزود: این رانت بود زیرا دولت دلاری را که 20 هزار تن است با نرخ 4200 تن در هر سری در بازار توزیع کرد.

وی افزود: دوگانگی قیمت ها به این معناست که فساد همیشه فساد را با خود به همراه دارد و این طرح در واقع از ابتدا مرده متولد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه دولت قبل به تدریج متوجه مشکل دار بودن این اقدام و هدر دادن ثروت کشور شده است، گفت: دولت کاهش اقلام مشمول ارز ترجیحی را آغاز کرده تا اینکه حتی شکر را از ارز 4200 تومانی حذف کند.

وی با بیان اینکه دولت قبل با حذف کالاهای مشمول ارز ترجیحی در نهایت به چهار کالای عمده رسید که به راحتی قابل حذف نبود، گفت: این کالاها شامل مواد اولیه دامی، گندم، مواد اولیه نفتی و دارو است.

افشارچی گفت: دولت قبل وقتی کار خود را تمام کرد در قانون سال گذشته تصویب کرد که ارز 4200 تنی تا شهریور سال گذشته برای کالاها به مبلغ 8 میلیارد دلار توزیع شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال با حذف ارز ترجیحی از کالاها موافقت کرده است، گفت: اما این قانون می گوید ارز ترجیحی از نان حذف نشود.

وی با بیان اینکه به همین منظور در دوره قبلی و صرفاً به صورت جدید نان به شهروندان عرضه می شود، گفت: این موضوع باید تبیین و به مردم اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید