پیوند حوزه و دانشگاه بالندگی کشور را رقم می زند

امام جمعه کاشان:

امام جمعه کاشان گفت: ارتباط معنادار بخش و دانشگاه تعیین کننده توسعه معنوی، علمی و پژوهشی کشور است و تقویت این مراکز باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان با اشاره به هفتم آذرماه و شهادت مفتی گفت: این روز آغاز میدان وحدت کنیسه و دانشگاه بود و از دیگر برکات این شهادت، تصویب پیشنهاد ایران مبنی بر نامگذاری روز جهانی بدون خشونت، خشونت و افراط بود.

وی افزود: اگر بخشداری و دانشگاه به عنوان دو نهاد تأثیرگذار علمی و معنوی با هم ارتباط نزدیک تری داشته باشند، بی شک می توان به پیشرفت علمی و دستیابی به اهداف بصیرانه جامعه امیدوار بود.

من جمعه کاشان هستم وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه و حوزویان باید با تبادل نظر علمی و حقوقی بصیرت دینی و سیاسی را در جامعه ارتقا دهند، خاطرنشان کرد: امیدواریم اساتید، طلاب و روحانیون در راستای تعمیق برنامه های دانشگاه تلاش جهادی مضاعفی داشته باشند. و وحدت منطقه

وی بر ضرورت وحدت مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: چیزی به نام وتوی ابرقدرت ها نشان دهنده دنیای بی عدالتی و اراده قدرت های بزرگ است در حالی که صهیونیست ها صلح جهانی را تهدید کرده و نسل کشی کرده اند. مثل همیشه آمریکا قطعنامه های آتش بس را وتو می کند حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: تا زمانی که آمریکا و صهیونیست ها هستند و ما شاهد جنایات آنها در غزه هستیم، این خشونت ها نیز وجود دارد، دنیا باید علیه این خشونت ها بسیج شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه روز حمل و نقل و رانندگان فرا می رسد، خاطرنشان کرد: روز حمل و نقل و رانندگان فرا می رسد و در واقع رانندگان به دستور امام در لبیک بسیج شده و کالا را جابجا کرده اند. به مناطق جنگی اشاره کرد و افزود: امروز مجتمع حمل و نقل ما سختی های زیادی را متحمل می شوند و با انواع مشکلات روبرو هستند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه این روزها میزبان شهدای گمنامی هستیم که باید قدردان بازپرسان مناطق جنگی باشیم، افزود: تأثیر حضور این شهدا غوغایی ایجاد می کند و می تواند روح را جلا دهد. از حاضران

وی ضمن گرامیداشت ایام شهادت صدیقه کبری رضی الله عنه، تقوای این پیامبر را متأثر از شجاعت بی بدیل وی دانست و گفت: دشمنی دشمنان با علی (علیه السلام) رشادت های آن حضرت است. خانواده و حضرت فاطمه (علیها السلام) نیز تحت تأثیر همین امر قرار گرفتند.

امام جمعه کاشان گفت: این ایام فرصت مغتنمی برای تحصیل فاطمه است تا او را الگوی زندگی قرار دهد.



آیا این خبر مفید بود؟