اقدام آیت الله خیری، استانداران را به جریان گسترده جریان های انقلابی در عراق پیوند می زند


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894029

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: اقدام اخیر آیت الله خیری، استانداران را با جریان عظیم جریان های انقلابی در عراق پیوند می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: اگرچه قدرت شیعه پیشرو بسیاری از تحولات تاریخ بوده است، اما این موضوع در عراق در مقاطع مختلف متفاوت بوده است.

وی افزود: زمانی مجاهدین از این راه می آمدند و در مقابل اشغالگری انگلیس به شهادت می رسیدند و در دوره اخیر در زمان صدام مرحوم خویی توسط صدام دستگیر شد و بر اثر فشار وی فوت کرد.

یکی از اعضای فراکسیون روحانیت شورای اسلامی بیان کرد: همچنین مراجع دیگری مانند مرحوم صدر، حکیم و … به دست صدام ملعون کشته شدند.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به نقش مهم مرجعیت شیعه به رهبری آیت الله سیستانی در عراق خاطرنشان کرد: حرکت اخیر آیت الله خیری عنایتی الهی برای عصر ما بود؛ در حالی که امام خمینی (ره) به عنوان یک عنایت الهی در این زمینه عمل کردند. شخصیتی که گروه هایی مانند مقتدی صدر از او پیروی می کردند و از او پیروی می کردند، اظهار داشتند که همه باید از رهبر انقلاب پیروی کنند.

وی گفت: اعتقاد آیت الله خیری نسبت به رهبر انقلاب این است که بر اساس بررسی های انجام شده در روایات، سید خراسانی را می بینم که بسیاری از جوانان در قالب نهضت صدر عراق تابع این قهرمان هستند.

حجت الاسلام فلاحی در خصوص حرکت اخیر آیت الله خیری اظهار داشت: حرکت آیت الله خیری می تواند در بین حاکمان این جریان بسیار موثر باشد.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی گفت: افرادی که ولایت را قبول ندارند از مسیر دور هستند اما برای کسانی که ولایت پذیر هستند این اقدام اخیر آیت الله خیری را می توان حرکت بسیار مهمی در ایران و عراق

حجت الاسلام فلاحی به نهضت صدر در چند سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آیت الله خیری با این حرکت ولایی را با سیل عظیم حرکت انقلابی عراق پیوند می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید