اقدام آیت الله خیری در اطاعت از رهبر معظم انقلاب خشم مقتدی صدر را برانگیخت.


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893785

هادی اوین گفت: استعفای آیت الله خیری از قدرت و دعوت به تسلیم شدن در برابر رهبر انقلاب خشم مقتدی صدر را برانگیخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدهادی اوین کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اتفاقات اخیر عراق گفت: در بحث های مربوط به عراق هر از چند گاهی از دولت همسو و همگرا با جمهوری اسلامی ایران استفاده می شد. و بعد روابط دو کشور خوب است که جریان صدر وارد می شود و مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: دلایل وجود صدر و حرکت مقتدایی در این گونه مسائل دو جنبه دارد یکی شخصیت مقتدی صدر و دیگری ورود کشورهایی است که منافع خاصی دارند و این منافع مربوط به اختلاف است. دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی ذکر شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دو جنبه فوق باعث مخدوش شدن روابط ایران و عراق شد، ادامه داد: اینها مشکلات مطلوب جامعه عراق، جامعه تشییع و جامعه مرجعیت نیست و مردم عراق و جریان مرجعیت قطعا باید به این موضوع بیشتر توجه کنید. از ادامه این امر جلوگیری کنید

وی با بیان اینکه دستور آیت الله خیری مبنی بر اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب خشم مقتدی صدر شده است، تاکید کرد: به محض اینکه آیت الله خیری «حضرت آیت الله خامنه ای» را به عنوان مرجع صالح تشخیص داد، خودش مرجعیت شد. مقتدی صدر با استعفای خود از دولت این موضوع را کنار گذاشت چرا که نمی توانست چنین مشکلی را تحمل کند.

اوین تصریح کرد: از آنجایی که احتمال ادامه این درگیری ها در شهرهایی مانند نجف و کربلا وجود دارد جای نگرانی نیست و با توجه به مدیریتی که در حال انجام است، نمازگزاران اربعین حسینی در صحت و سلامت به کشور باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه در عراق التهابات بسیاری در جهان اسلام به وجود آمده است، اما خداوند حامی و حافظ مسلمانان اصیل است، گفت: حرکت مقتدی از سوی دیگر این است که به عنوان یک جریان عربی در عراق خواهان نفوذ و نفوذ است. حرکت قدرت شیعیان ایران در کشور.» عراق رو به افول خواهد رفت و از آنجایی که منعکس کننده جایگاه ویژه آیت الله سیستانی و دیدگاهی که در مورد حوزه علمیه قم و مشهد و غیره وجود دارد، نمی خواهد شیعیان عراق را احیا کند. حرکت که یکی از ویژگی های شخصیت مقتدی صدر است.

به گفته این کارشناس؛ در ادامه این تحرکات، دست های پشت صحنه کشورهای دیگر را می بینید که مقتدی صدر چنین مشکلی ایجاد کرد و نگاه کنونی به قدرت را که معطوف به یک نگاه خاص است و به ام القری که به گفته وی جمهوری اسلامی.

لازم به ذکر است روز گذشته آیت الله سید کاظم خائری در بیانیه ای ضمن اعلام استعفای خود از قدرت، تاکید کرد: بر همه مومنین لازم است از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید علی خامنه ای (دام ظلا) اطاعت کنند. ; آنان برای رهبری ملت و رهبری مبارزه با نیروهای ظالم و استکبار شایسته تر و شایسته ترند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید