سیدحسن خمینی: اگر امام را از جمهوری اسلامی بگیرند، جمهوری اسلامی چیزی برای زنده ماندن ندارد

سیدحسن خمینی: اگر امام را از جمهوری اسلامی بگیرند، جمهوری اسلامی چیزی برای زنده ماندن ندارد

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با دست اندرکاران هفته فرهنگی «در آستان خورشید» گفت: بحث امام سهل حرام است. امام هویت کل انقلاب و جمهوری اسلامی است و به همین دلیل است که امروز هم بیشترین هجمه ها علیه امام است و اگر قرار است برای بقای جمهوری اسلامی و انقلاب کاری انجام شود باید برای آن انجام شود. امام

یادگار امام افزود: اگر از من بپرسند بزرگترین کار امام چیست؟ یا باید بگویند بین سرنگونی سلطنت و نابودی رژیم طاغوت و استقرار جمهوری اسلامی کدام یک مهمتر است؟ من می گویم که دومی بسیار مهمتر از اولی است. تخریب کار دشواری است، اما در مقایسه با ساخت و ساز، بسیار آسان است. نمونه سال گذشته را ببینید که همه کشورهای دشمن در کنار هم بودند که می خواستند به جمهوری اسلامی حمله کنند، اما وقتی می خواستند یک جمله مشترک بگویند و شروع به صحبت مثبت کردند، تمام شد. یعنی حتی 10 نفر هم جمع نمی شوند.

آنها چیزی جز «جمهوری اسلامی» نمی توانند ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اینها دور هم جمع شدند که بگویند جمهوری اسلامی را نمی خواهیم، ​​اما به محض اینکه حول یک حکم مثبت دور هم جمع شدند، دعوا کردند و در عرض چند هفته کل ماجرا جمع شد. چون می خواستند بگویند ما چه می خواهیم. بنابراین کسانی که توانایی براندازی «جمهوری اسلامی» را ندارند، حتی اگر فرض هم داشته باشند، دیگر توانایی خلق چیزی غیر از آن را ندارند. من حالت شطرنج را حذف کردم و با رای 98 درصد مردم حالت بعدی را برقرار کردم. یعنی از دل مبارزانی که مارکسیست، ناسیونالیست، چپ و راست بودند. همگی 98 درصد به رهبری امام رای دادند که گفتند جمهوری اسلامی یک کلمه زیاد یا کم نیست.

سید حسن خمینی تاکید کرد: اگر بخواهد امام را بشناسد باید به قدرتی توجه کند که توانسته همه نیروهای مخرب یک نظام فاسد را دور هم جمع کند. و از دل منفی های مختلف به یک نقطه مثبت برسیم. و بلافاصله پس از سرنگونی یک دولت فاسد، یک سیستم جدید ایجاد کرد. حالا شما نمی توانید 10 نفر را در بین مخالفان جمهوری اسلامی حول یک نقطه جمع کنید. اما با اعتماد امام 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند. این بسیار مهم است. به فضل الهی دلهای مردم در یک نفر جمع شده و یک نفر «مرکز امانت» و «محل عشق» مردم روستا و شهر کوچک و بزرگ شده است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی سال 57 یک ویژگی بسیار بزرگ دارد که اصلا انقلابی نیست. این یک انقلاب طبقاتی نیست. یعنی جامعه را از بالا به پایین نبرد; هفت هشت دهک پایینی که صددرصد تابع جمهوری اسلامی و امام بودند، اما حامیان جمهوری اسلامی در دهه اول همان دهه دوم و سوم بودند. غنی، فقیر، دانشگاهی، حوزوی، سنی، شیعه، همان که امام با بیان لطیفشان می گفتند «همه با هم».

بعد علمی امام بسیار ناشناخته است

یادگار امام تصریح کرد: بعد علمی امام بسیار ناشناخته است. یعنی حجاب مدرنیته و سیاست در اعماق ذهن امام در مباحث فقهی و اصولی و فلسفی و عرفانی ایشان نهفته است. اگر این عظمت کار سیاسی امام نبود، کار علمی و قدرت فقهی و اصولی و فلسفه و کلام ایشان بیشتر نمایان می شد. اما مثل درخت تنومندی به نام سیاست و انقلاب و جمهوری اسلامی است و بقیه شاخه ها و برگ های پایینی آن دیده نمی شود. هر شاخه و برگ در اینجا از بسیاری از درختان دیگر بزرگتر است. اما همین امام که فیلسوفی است که علمش غرق در اصول و فقه است، طوری با مردم صحبت می کند که حتی یک دهقان هم می تواند بفهمد و اصلاً گنگ حرف نمی زند.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه تمام هویت ما جمهوری اسلامی و بزرگترین ثروت ما امام است، افزود: مردم به خاطر علی بن مهزیار خیر خادم یا پذیرنده عمر بن حنظله به جمهوری اسلامی رای ندادند. به امام رای دادند. بسیاری از مراجع این فتواها را نپذیرفتند. اهالی اسلام سیاسی یا اسلام حکومتی حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی را در قالب این قهرمان دیدند و به او رای دادند و از جمله ضد انقلاب، بیگانگان و شاخ داران به درستی تشخیص دادند و وارد شدند. از طریق تمسخر این قداست را زیر پا بگذارد.

اصلاً قابل درک نیست که نهادهای فرهنگی به امام توجه ندارند

وی ادامه داد: متأسفانه متولیان عرصه فرهنگی ما به شدت نسبت به این موضوع بی توجه هستند. بحث امام بسیار ضعیف و به حدی است که گاهی فکر می کند این غفلت نمی تواند ناشی از عدم آگاهی باشد و شاید تحلیلی پشت ماجرا باشد. زمانی که سرود جمهوری اسلامی تصویب شد، نام امام در آن نبود و مقام معظم رهبری فرمودند امام را در آن بگذارید. خودش یک روز به من گفت غیر از حسینیه فاطمه الزهرا(س) که در مصلی است، هر جایی که ساخته ام به نام امام ساخته شده است. در چنین زمینه ای، عدم توجه به نهادهای فرهنگی ما اصلا قابل درک نیست.

وی افزود: اولین نسلی که در زمان انقلاب آنجا بودند و در زمان حیات آن را لمس کردند، می توانند ارزش ها را منتقل کنند. به همین دلیل وجود آقای دری نجف آبادی در استان مرکزی پایتخت است. ایشان به راستی پدر معنوی هفته فرهنگی بر آستان آفتاب هستند. اما ماجرا از این قرار است که تا زمانی که آنها در این گروه هستند، همه باید با همکاری و شجاعت کار را پیش ببرند. تنوع بده

ما گرفتار درگیری های سیاسی هستیم

اگر امام را از جمهوری اسلامی بگیرند، جمهوری اسلامی چیزی برای زنده ماندن ندارد

جمهوری اسلامی بدون امام جسم بدون روح است

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه ما درگیر دعواهای سیاسی هستیم، گفت: متأسفانه تحلیل های سیاسی غلطی که همه را پیش گرفته است. این تحلیل ها به خصوص در سال ها و دوره ها آسیب بیشتری وارد کرد و مصداق «مرد سر بن را برید» شد. این در حالی است که اگر امام را از جمهوری اسلامی بگیرند، جمهوری اسلامی چیزی برای زنده ماندن ندارد. این دقیقا همان چیزی است که رهبری دو سال پیش در حرم فرمودند که «امام روح و جان جمهوری اسلامی است». یعنی بدون روح می میرد و جسمی بدون روح است. چقدر روی این کار کردند و برنامه ریزی کردند؟! این به هیچ وجه سرمایه گذاری پول نیست. بلکه سوال این است که چند مورد از سیاست های شما این بوده است؟ چقدر به این نکته توجه شده است؟

ریشه هفته فرهنگی خمین را طوری بگذارید که سالها ادامه داشته باشد

وی گفت: هفته فرهنگی خمین یکی از نکاتی است که این موضوع را زنده می کند. کارهای خوبی برای بحث بیکاری، تامین آب و سایر مسائل در شهرستان خمین انجام شده است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود. هفته فرهنگی خمین هم با امام و هم با مردم خمین همراه است. همانطور که گزارش شد، آقای استاندار در این منطقه آستین ها را بالا زد و با روحیه انقلابی بسیار خوبی وارد این کار شد. آن را ریشه کن کنید تا سال ها دوام بیاورد.

یادگار امام افزود: باید ظرفیت هسته ای در استان مرکزی ایجاد شود و جشنواره ملی به آنجا منتقل شود. مثلاً در اصفهان جشنواره کودک و نوجوان برگزار می شود. در یکی از جشنواره های این هفته فرهنگی شرکت کنید.