سید محمد از وزیر صمت چه پرسید؟

سید محمد از وزیر صمت چه پرسید؟

روز جدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نامه ای به وزیر صلح خواستار واردات 8200 دستگاه خودرو برای جزایر کیش و قشم شد.

«با بازگشت به نامه شماره … با موضوع اعلام آمادگی برای عرضه خودروهای وارداتی با عناوین مندرج در نامه مذکور، به سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم یادآور می شود که نیاز فوری به ترمیم عمومی خود دارند. و پارک حمل و نقل سازمانی در آستانه مسابقات قهرمانی جهان قطر است

لطفا جهت موافقت با صدور مجوزهای لازم جهت واردات خودرو توسط آقای نیازی به جزایر کیش و قشم در حدود قوانین و مقررات موافقت نموده و حداکثر مساعدت را در این خصوص انجام دهید.

محمد در این نامه خواستار واردات 8220 نوع خودرو از جمله وسایل نقلیه عمومی، وانت تشریفاتی، سواری تشریفاتی، ون، کوچ و حمل و نقل سازمانی شده است.

دبیر شورای عالی تجارت، صنعت و مناطق آزاد ویژه اقتصادی چند روز پیش خواستار بازنگری در مصوبه واردات خودرو شد و گفت: جای سرزمین اصلی و مناطق آزاد تغییر کرده است و این اشتباهات در قانونگذاری مناطق آزاد سم مهلکی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی کشور است.

محمد با اشاره به مصوبه اخیر واردات خودرو افزود: در این مصوبه مشوق های در نظر گرفته شده برای سرزمین اصلی بیشتر از مناطق آزاد است و مناطق آزاد با محدودیت بیشتری نسبت به سرزمین اصلی مواجه هستند.

وی با استناد به نظر کارشناسی و انتقادات فنی و حقوقی به این مصوبه افزود: این مصوبه ناعادلانه نسبت به مناطق آزاد است که در نهایت به مشکلاتی در وضعیت کلان اقتصادی کشور منجر می شود.

وی خواستار بازنگری جدی در مصوبه اخیر و احیای نقش موثر و حیاتی مناطق آزاد در واردات هدفمند خودرو از سوی معاون اول رئیس جمهور شد.

دیدگاهتان را بنویسید