سیل در بوکان، مهران و الموت قزوین جان 3 نفر را گرفت

سیل در بوکان، مهران و الموت قزوین جان 3 نفر را گرفت

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: متاسفانه سیل در 24 ساعت گذشته جان 3 نفر را در شهرستان های بوکان، مهران و الموت به ترتیب در استان های آذربایجان غربی، ایلام و الموت گرفت. قزوین. وی گفت: بارندگی ها در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان شدت گرفته است و امدادگران هلال احمر آمادگی دارند در صورت نیاز کمپ های اسکان اضطراری برپا کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام جان باختن سه نفر بر اثر سیل طی 24 ساعت گذشته گفت: بارندگی ها در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان شدت گرفته است و امدادگران هلال احمر آماده استقرار هستند. در صورت لزوم اقامت در کمپ های اضطراری.

مرتضی مرادی پور گفت: در پی اعلام هشدار قرمز هواشناسی، امدادگران هلال احمر در 6 استان غربی کشور در آماده باش کامل بودند و در 24 ساعت گذشته آب 73 منزل مسکونی تخلیه و تعدادی از مردم سرگردان شده اند. از سیل نجات یافتند.

مرادی پور گفت: در 24 ساعت گذشته به 861 نفر در 11 شهر، 21 روستا و 2 منطقه عشایری امدادرسانی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی افزود: تاکنون 385 نفر اسکان اضطراری پیدا کرده اند و 24 نفر نیز به مکان های امن منتقل شده اند.

معاون اپراتور سازمان امداد و نجات گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته سیل در شهرستان های بوکان، مهران و الموت در استان های آذربایجان غربی، ایلام و قزوین جان 3 نفر را گرفت.

وی افزود: از ظهر امروز پنج شنبه 4 فروردین 1402 شدت بارندگی در شهرستان اندیکا در استان خوزستان و شهرستان های بانه، ساکز، سنندج و مریوان در کردستان کاهش یافته است، اما بارش ها در آذربایجان غربی، کرمانشاه افزایش یافته است. ، ایلام و لرستان باعث جاری شدن سیل در شهرهای ارومیه میاندوآب، گیلانغرب، اسلام آباد، سراوان، ملکشاهی، بروجرد، درود، الیگودرز و خرم آباد شد.

دیدگاهتان را بنویسید