سیم های فرسوده تهدید بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان / اجرای طرح ایمنی برق در تبریز


ساعت: 19:12
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884456

آتش سوزی بازار تبریز در سال ۲۰۱۸ زنگ خطر اصلاح سیستم برق بازار تبریز را به صدا درآورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، اردیبهشت سال 1397 بود که بازار تبریز در آتش سوخت و بسیاری از ایرانیان نگران بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان بودند. این آتش سوزی نسبتاً بزرگ که عمارت ایکی کاپیلار را در برگرفته بود باعث ایجاد زنگ خطر در مسئولان استانی برای توجه به سیستم ایمنی و همچنین نوسازی سیستم برق بازار تبریز شد. موضوعی که پس از سه سال به درستی حل نشد و آتش سوزی مهیب توانست زندگی بازار قدیمی تبریز را برای همیشه نابود کند.

در روزها و ماه های پس از آتش سوزی بسیاری از مسئولان وعده نوسازی سیستم برق و کابل های بازار تبریز را دادند، اما مشاهدات میدانی و گفت وگو با تجار نشان می دهد که اتفاق خاصی نیفتاده است.


تمایل تجار برای کمک به تعمیرات برق

یکی از کسبه حوالی قانی دالان در گفتگو با آناج در خصوص تعویض سیم های فرسوده پس از آتش سوزی در بازار گفت: بسیاری از مسئولان به بازار آمدند و به ما سر زدند و حتی به ما قول دادند اما خبری از تعویض نشد. سیم های برق

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از مغازه ها سیم کشی را به صورت غیرصحیح انجام داده اند و با یک اشتباه یا تصادف بسیاری از مغازه ها را در معرض خطر قرار داده اند.

این مغازه دار در تبریز با بیان اینکه تجار آماده تعویض کابل و سیستم برق نیز هستند، گفت: وی بیان کرد: اگر مسئولان قدم بردارند بخشی از هزینه این کار را خود تاجران متقبل می شوند و این مشکل یک بار برای همیشه حل می شود.


اداره برق تبریز وظیفه اصلاح برق در بازار تبریز را بر عهده دارد

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان در گفتگو با آناج در خصوص سیستم برق بازار تبریز اظهار داشت: در جلسه مدیریت بحران بازار تبریز مقرر شد اداره برق این امر را ساماندهی کند و طی مدت زمان سفر اخیر رئیس جمهور به تبریز، این پروژه نیز انجام شد.

وی ادامه داد: البته نظارت دائمی بر اداره برق داریم و در برخی مناطق برق کانالیزه و اصلاح شده است اما برای کل بازار تبریز این اتفاق نیفتاده است.


طرح های ایمنی برق را در تبریز اجرا کرده ایم

جهانبین معاون بهره برداری و اعزام شرکت توزیع نیروی برق تبریز در گفت و گو با خبرنگار آنایی درباره برنامه های اصلاحی برق تبریز گفت: ما هر ماه اصلاحاتی را در خصوص بازار برق تبریز انجام می دهیم و به عنوان مثال زمانی که شهرداری در بازار سنگفرش می کند، ما نیز طرح های امنیتی و زیباسازی می کنیم.

وی ادامه داد: البته منتظر وام هستیم تا کابل هایی که در زمین هستند را تعمیر کنیم و آن مشکل به زودی حل شود اما از نظر ایمنی مشکل دیگری وجود ندارد.

معاون بهره برداری و دیسپاچر شرکت توزیع برق تبریز در خصوص برخی دستکاری ها در کنتورها گفت: متأسفانه گاهی برخی از مشتریان انشعاب می کنند و یا فیوز زیر کنتور را دستکاری می کنند اما اگر خطری به ما اطلاع داده شود بلافاصله خطر را برطرف می کنیم.

وی با بیان اینکه برای بازار تبریز برنامه ریزی های ایمنی انجام داده ایم، گفت: البته ممکن است برخی از مشترکان بعدا دستکاری هایی انجام دهند اما وضعیت برق در بازار تبریز قابل اطمینان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید