شاخص سلامت در مناطق مرزی کشور رو به افزایش است


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840183

وزیر بهداشت گفت: توسعه زیرساخت ها و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی برای ارتقای شاخص سلامت در مناطق مرزی از اولویت های این وزارتخانه است. بیمارستان سلماس سال آینده افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، بهرام عین اللهی امروز در سفر هیات دولت به آذربایجان غربی و در جریان بازدید از روند ساخت بیمارستان سلماس اظهار داشت: برای تکمیل طرح بیمارستان سلماس با 260 تخت، بیش از چهار تخت. هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و عملیات دیوار اسکلت و چینی این پروژه به پایان رسیده است.

وی افزود: پس از اصلاح و تصویب نقشه های معماری توسط دانشگاه علوم پزشکی، 3000 متر مربع به زیربنای بیمارستان شهر سلماس اضافه شد و مساحت کل بیمارستان 52000 متر مربع شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک هزار و 800 میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان جدید سلماس هزینه شده و برنامه های پیش بینی شده با استفاده از تمامی امکانات و اعتبارات این بیمارستان در سال جاری به بهره برداری می رسد. نیمه اول 1402 رسیدن.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری پیشرفت فیزیکی بیمارستان تسریع شده است، ادامه داد: روند اجرای این پروژه در سال های اخیر به دلیل کمبود اعتبار با کندی مواجه شده است، اما با نگاه اعتباری خاص، هم اکنون اجرای آن سرعت گرفته است.

عین اللهی گفت: توزیع عادلانه امکانات دولتی و عمومی در نقاط مختلف کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار ضروری است و در این راستا توسعه زیرساخت ها و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی برای ارتقای شاخص سلامت در مناطق مرزی ضروری است. ضروری است. یکی از اولویت های وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید