آسیب های اجتماعی رو به افزایش است/ لزوم رسیدگی به مشکلات مناطق مرزی


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1910016

معاون پیشگیری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری:

جهانگیر با بیان اینکه نباید اجازه داد که مناطق مرزی به دلیل محرومیت، مشکلات، کم کاری و … خالی از سکنه شود، اظهار داشت: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید دست به دامان همه به ویژه مردم شد زیرا مردم آسیب دیده اند. حضور آنها قابل حل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقامروز اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در شورای اداری زیرکوه گفت: امروز حساس ترین نقاط کشور مناطق مرزی است و مرزهای کشور افتخار کشور محسوب می شود. بنابراین آنها باید مرزبانان غیور باشند که مدافعان اصلی این مناطق هستند

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد مناطق مرزی به دلیل محرومیت، سختی، کم کاری و… خالی از سکنه شود، ادامه داد: معتقدیم حضور مردم در مناطق مرزی ارزش زیادی دارد.

وی همچنین گفت: باید شرایطی فراهم شود که حضور در مناطق مرزی نشان دهنده جایگاه رفیع ساکنان این مناطق باشد.

جهانگیر با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در برخی نقاط در حال افزایش است افزود: بخشی از آن ناشی از فعالیت همه جانبه دشمن و بخشی نیز ناشی از خودمان است که امروز دردسرهای زیادی را به وجود آورده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز گفت: رسیدگی به مشکلات و کاهش آن نیازمند عزم همه جانبه است و در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید به همه به ویژه مردم برسیم زیرا آسیب می تواند باشد. با حضور مردم حل شد

وی در پایان گفت: باید از نقش مردم بیشتر برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش خسارت استفاده شود و این امر دشمن را ناامید می کند.


عدم حضور ساختمان پزشکی قانونی و هیئت حل اختلاف

محمدرضا گیرتی فرماندار زیرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان زیرکوه قطب تولید زرشک و زعفران در استان است و ظرفیت های معدنی زیادی وجود دارد که باید توسعه یابد.

وی گفت: مردم شهرک زیرکو همواره برای انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشته و در همه برنامه ها پیشتاز انقلاب بوده اند.

گیرتی با اشاره به خشکسالی های اخیر گفت: خشکسالی های پی در پی کشاورزان و دامپروری ما را دچار مشکل کرده و امروز دامداری ما به شدت آسیب دیده است.

فرماندار زیرکوه به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و افزود: اخذ وجوه بانکی به دلیل کمبود اعتبار و عدم امکان تامین وثیقه وام، وضعیت اراضی ملی در شهرستان زیرکوه، تمدید پروانه چرای دام در نرخ قبلی یا چشم پوشی از هزینه تمدید پروانه از مهمترین درخواست های مردم در زیر کوه است.

وی با بیان اینکه رونق بازارچه مرزی یزدان می تواند به توسعه این شهرستان کمک کند، گفت: کمبود آب شرب، کمبود شدید فضای آموزشی، نبود بیمارستان در سطح شهر و آنتن دهی تلفن همراه و پوشش اینترنتی از دیگر مشکلات این شهر است که باید ساخت داشته باشد

گیرتی در پایان گفت: کمبود ساختمان پزشکی قانونی و شورای حل اختلاف باید حل شود و خواستار توجه ویژه به مشکل وضعیت اراضی ملی در شهرستان زیرکوه و شهرستان هستیم. حاجی آباد.


تاریخ غم انگیز اراضی ملی در زیرکوه

خجت الاسلام حسن صباغیان نیز با بیان اینکه امروز پاسداری از انقلاب اسلامی یکی از وظایف و وظیفه امروز ما وظیفه سنگینی است، اظهار داشت: برای حفظ انقلاب اسلامی باید به سمتی حرکت کنیم که ائمه اطهار(ع) انقلاب گفت و از هر نظر اسلام ناب باشید و وحدتی که امروز در قوای سه گانه به چشم می خورد اتفاقی بی نظیر و مبارک است و باید قدردان آن باشیم.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اغتشاشات کم است اما اعتراضات زیاد است و همه باید دست به دست هم دهیم تا در خدمت به این مردم کوتاهی نکنیم.

وی با بیان اینکه زیرکوه یک شهرک دامپروری و کشاورزی است افزود: مشکل دام باعث از بین رفتن دام و اشتغال مردم شده است. ما مشتاقانه منتظر پیگیری این موضوع هستیم.»

امام جمعه زیرکوه با تاکید بر اینکه موضوع اراضی ملی زیرکوه باید حل شود ادامه داد: این ماجرای غم انگیزی است که باید یک بار برای همیشه حل شود زیرا مردم زیرکوه همیشه در خط مقدم انقلاب و ولایت و تبعیض و بی عدالتی هستند. .این حق این افراد مهربان و مسئول نیست.

وی بیان کرد: ایجاد مرکز پزشکی قانونی و پزشک برای این مرکز، تشکیل سازمان جنایی دولتی و حل مشکل شناسنامه برخی از افراد در مناطق مرزی شهرستان از دیگر خواسته های مردم زیرکوه است که انتظار داریم به آن رسیدگی شود. خطاب و دنبال کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید