شاید مدیر فنی تیم ملی قهرمانی را از تیم کشتی آزاد زیر 23 سال ایران گرفت!


ساعت: 08:13
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906932

ایران باید به مقام قهرمانی زیر 23 سال جهان برسد.

سرمربی سابق تیم کشتی زیر 23 سال کشورمان گفت: محسن کاوه یا تزریق سرم توسط علی غلامی را دیده یا شاید خودش دستور داده است!

تقی اکبرنژاد قهرمان سابق کشتی آزاد بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا درباره نتیجه تیم امید کشورمان در رقابت های قهرمانی زیر 23 سال جهان گفت: روسیه انجام می دهد. در مسابقات امسال شرکت نکرد و آمریکا حرفی برای گفتن نداشت. گرجستان در تیم ما حضور نداشت، اما این زمانی اتفاق می افتد که انتخاب بر اساس سلیقه باشد. او مدیر فنی تیم های ملی جوانان، جوانان و امید است و هر چه می خواهد انجام می دهد. گفتند امسال تیم صددرصد قهرمان می شود اما دیدیم که نشد.

وی در ادامه بیان کرد: بچه ها اصلا در سطح آمادگی معمول خود نبودند و در دقایق پایانی چند بازی را به امتیازات آزاد واگذار کردیم. این تیم باید به راحتی و حتی بدون رقابت با بقیه به جام جهانی زیر 23 سال می رسید. انتخاب اشتباه بود. اتحادیه جهانی برای جدا نشدن جوانان از تیم بزرگسالان مسابقات قهرمانی امید را راه اندازی کرد.

اکبرنژاد درباره نحوه تعیین ملی پوشان امید گفت: در سال 2019 و زمانی که در تیم ملی حضور داشتیم برای این رده هم انتخاب کردیم. آمریکا انتخاب خاصی برای این نژادها دارد و همه چیز مخلوط نیست. 100 درصد فدراسیون برای رده های سنی ارزش قائل است، اما تمام توان و توان تیم زیر 23 سال اسپانیا را در اختیار گرفتند و در نهایت به نتیجه مطلوب نرسیدند.

وی تاثیر محرومیت علی غلامی در ناکامی تیم ایران در کسب عنوان قهرمانی را برشمرد و خاطرنشان کرد: مبارزه و اتفاقات به هم گره خورده است اما این مشکل به دلیل عدم درایت و مدیریت ارتش است. مدیر تیم های ملی و سرمربی تیم اعزامی باید جلوی این اتفاق بد را می گرفتند و اجازه چنین اشتباهی را به کشتی گیر نمی دادند. در سالن کوچکی که همه ملاقات می کنند، مدیر تیم های ملی یا کشتی گیر را هنگام تزریق سرم دیده یا شاید خودش دستور تزریق را داده است! خارج از این 2 حالت نیست. این مشکلات را باید مثل وزنه برداری حل کرد.

سرمربی پیشین تیم کشتی زیر 23 سال کشورمان تصریح کرد: مقصر این اتفاق تنها گلمی نیست؛ بلکه تنها گلمی مقصر این اتفاق نیست. کسی که به او توجهی نکرد و او را متوقف نکرد، باید پاسخ دهد. مدیر فنی تیم های ملی که در همه رده ها هست و همه کارها را انجام می دهد الان کجاست؟ چرا به عنوان کاپیتان تیم به بچه ها توجه نکرد؟ این کار قرار بود به توصیه پزشک اتحادیه جهانی انجام شود، گویی کسی توجهی نمی کند.

اکبرنژاد درباره امیرز معصومی قهرمان سنگین وزن جهان گفت: خداوند علاوه بر استعداد، اندام، هیکل و استایل خوبی به او داده و اگر در شرایط عالی بماند، سال ها در مسابقات جهانی برای ما مدال خواهد گرفت. . من معتقدم با افرادی مثل معصومی، فیروزپور و آذرپیرا نباید کار دیگری کرد مگر اینکه الان هم باید واقعاً بدون تعارف تحلیل و موشکافی کرد.

این مربی کشتی در تهران با انتقاد از مدیر فنی تیم های ملی گفت: محسن کاوه باید هماهنگ کننده فدراسیون و تیم باشد اما او همه جا هست. او در رده ها مربی است، مدیر است و مربی هم می کند. چند وجهی بودن یک نفر در تاریخ مبارزات بی سابقه است، مگر ما در آزاد کسی نداریم؟ در گذشته از رسول خادم که هم سرمربی و هم سرمربی است انتقاد کرده بودند، اما با عملکرد کاوه این موارد از حد خارج شد.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید