شایعه عجیب زوج 90 میلیاردی در پرسپولیس!

از روز گذشته که قرارداد شیخ دیاباته با پرسپولیس رسمی شد، شایعات عجیبی در فضای مجازی منتشر شد و بسیاری از هواداران تیم های لیگ برتری مدعی شدند که پرسپولیس در مجموع 90 میلیارد تومان برای خرید دیابات و لوکادیا هزینه کرده است. آغاز این ماجرا توئیت مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان بود و سپس بسیاری از کانال ها نیز به این موضوع پرداختند.

اما این گفته به هیچ وجه صحت ندارد و طبق اطلاعات منتشر شده در سایت کدال، پرسپولیس برای جذب لوکادیا حدود 30 میلیارد تومان یعنی حدود یک میلیون دلار پرداخت کرده و قرارداد شیخ دیاباته نیز حدود 370 هزار دلار است. در واقع مجموع قرارداد زوج خارجی خط حمله پرسپولیس حدود 41 میلیارد است و ارقامی که در مورد هزینه 90 میلیاردی این باشگاه برای این دو نفر ذکر شده صحت ندارد.

مشخص نیست باشگاه سپاهان بر چه اساسی مبلغ 90 میلیاردی را جمع آوری کرده است و ممکن است بر اساس ارزش لوکادیا و دیابات در سایت ترانسفرمارکت ادعا کرده باشند که پرسپولیس چنین مبلغی را پرداخت کرده است زیرا لوکادیا 2 میلیون یورو و دیاباته است. در این سایت 750 هزار یورو ارزش دارد. با این حال، اعداد منتشر شده در Transfermark همیشه دقیق نیستند و به طور کلی میزان تقریبی توافق بازیکنان را نشان می دهند و حقوق آنها را مشخص نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید