شباهت عجیب پله و علی پروین

شباهت عجیب پله و علی پروین

اسطوره پرسپولیس با دوستان نزدیکش قاطعانه درباره قهرمانی فرانسه صحبت کرد اما در عمل اتفاق دیگری افتاد. علی پروین و پله، اسطوره فوتبال برزیل، جدا از اینکه در کشور خودشان اسطوره هستند، شباهت خاصی هم دارند. پیش بینی هایی که اغلب اشتباه از آب در می آید! پله شاید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان باشد، اما به همان اندازه که توانسته دروازه حریفان را باز کند، در زمینه پیش بینی مسابقات به جایی نرسیده است.

برخی از این پیش بینی ها را در زیر بررسی کنید؛

جام جهانی 1990: پیش بینی پله: ایتالیا اولین شانس قهرمانی است. واقعیت: آلمان غربی در دیدار پایانی آرژانتین را شکست داد و قهرمان شد.

جام جهانی 1994: پیش بینی پله: به نظر من کلمبیا بهترین تیم است. البته شانس آنها برای قهرمانی کم است اما مطمئنم جزو 4 تیم نهایی خواهند بود. برزیل بازیکنان خوبی دارد اما وقتی صحبت از کار تیمی می شود در سطح پایینی قرار دارند. کار تیمی آلمان نیز فوق العاده است. واقعیت: کلمبیا در مرحله گروهی حذف شد و آندره اسکوبار مدافع این تیم که به اشتباه دروازه خودی را باز کرده بود با شلیک گلوله کشته شد. آلمان در مرحله یک چهارم نهایی از جام حذف شد و برزیل قهرمان شد.

فرانسه جام جهانی 1998: پیش بینی پله: اسپانیا شانس اول قهرمانی است. به نظر می رسد برزیل هر بار به فینال می رسد. انگلیس تیم با استعدادی است و مربی خوبی دارد، در حالی که بازی فرانسه در خانه را نباید نادیده گرفت. واقعیت: اسپانیا در مرحله گروهی حذف شد و فرانسه در فینال برزیل را شکست داد.

جام جهانی آلمان 2006: پیش بینی پله: چهار تیم انتهای جدولی برزیل، آرژانتین، انگلیس و فرانسه در نیمه نهایی حضور خواهند داشت. واقعیت: انگلیس، آرژانتین، برزیل در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند، ایتالیا با شکست فرانسه جام هجدهم را از آن خود کرد.

کره و ژاپن جام جهانی 2010: پیش بینی پله: برزیل امسال فوتبال خوبی بازی نمی کند، آنها به عنوان یک تیم خوب عمل نمی کنند. تیم های آرژانتین، فرانسه، ایتالیا و پرتغال شانس زیادی برای قهرمانی دارند. تیم های اسپانیا، انگلیس و آلمان هم حرفی برای گفتن خواهند داشت. واقعیت: آرژانتین، پرتغال و فرانسه در مرحله گروهی حذف شدند. ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی توسط کره جنوبی از دور مسابقات حذف شد و برزیل قهرمان شد.

و از همه مهمتر: پیش بینی پله: یک تیم آفریقایی قبل از سال 2000 قهرمان جام جهانی می شود، اما تا سال 2022 که مراکش به نیمه نهایی رسید، هیچ تیم آفریقایی به 4 نهایی نرسید!

دیدگاهتان را بنویسید