شرایط عجیب نسخه یحیی پرسپولیس

شرایط عجیب نسخه یحیی پرسپولیس

عیسی آل کثیر، مهاجم جنوبی پرسپولیس که در دو فصل گذشته گل های مهمی برای تیمش به ثمر رسانده، دی ماه سال گذشته در دیدار مقابل شهر خودرو در مشهد دچار پارگی رباط صلیبی شد و در این فصل غایب بود.

آل کثیر در ماه های اخیر با وجود تایید پزشکان تیم پرسپولیس مبنی بر پارگی رباط صلیبی حاضر به عمل جراحی نشد و قصد داشت با شرایط موجود بازی کند که با مخالفت کادرفنی مواجه شد.

مهاجم پرسپولیس حتی با شکستگی رباط در تمرین پرسپولیس شرکت کرد اما یحیی گل محمدی اجازه حضور در تمرینات سخت و فشرده را به این بازیکن نداد. پس از گذشت چندین ماه از مصدومیت عیسی، این بازیکن در مقابل عمل جراحی مقاومت کرد و قصدی برای آن نداشت.

شاید اگر او این کار را درست انجام می داد، زمانی که لیگ جدید شروع می شد، بازی می کرد. سماجت و البته نصیحتی که به آل کثیر کردند باعث شد او زمان زیادی را تلف کند.

آل کثیر پس از مدت ها بالاخره تصمیم به عمل جراحی گرفت و در نهایت زانوی خود را زیر تیغ جراح گذاشت. با وجود اینکه مدتی تمرین را شروع کرد و به نزدیکانش گفت که انگیزه زیادی دارد اما این بازیکن نتوانست در نیم فصل اول بازی کند.

پرسپولیس و یحیی گل محمدی را نمی توان در این موضوع مقصر دانست و خود عیسی بیشتر مقصر است. او با تصمیمی که گرفت و البته با مشاوران اشتباهی که در کنارش داشت، خودش را از حضور در پرسپولیس و داشتن یک مهاجم خوب محروم کرد.

عیسی که در حال حاضر بدون قرارداد با تیمی است و بازیکن آزاد است، مدت ها منتظر پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی پرسپولیس بود و در نهایت این اتفاق افتاد و به درخواست گل محمدی، باشگاه پرسپولیس با عیسی به گفت و گو نشست. و چندین بار وکیلش. آل کثیر با وجود اینکه مدت زیادی است بازی نمی کند اما شروط عجیبی با باشگاه پرسپولیس بسته و نه تنها می خواهد قراردادش را برای مدت طولانی تمدید کند، بلکه سقف قرارداد را هم درخواست کرده است.

مدت هاست که عیسی مصدوم از پرسپولیس پول زیادی می خواهد که قطعا دیگر ویژگی های قبلی را نخواهد داشت و کم کم به پایان دوران فوتبالش نزدیک می شود همچنین خود یحیی نیز چند روز پیش اعلام کرد که این بازیکن برای رسیدن به شرایط بازی در بازی های رسمی به 2 ماه دیگر نیاز دارد.

حالا در این میان چند سوال مهم مطرح می شود. اول اینکه پشت اصرار گل محمدی بر ترسیم عیسی چیست؟ و چرا گل محمدی می خواهد با یک مهاجم 33 ساله ناآماده به خدمت بگیرد؟ همچنین اگر این بازیکن قرارداد داشته باشد چرا باید آل کثیر بیش از 6 ماه قرارداد داشته باشد؟

همه می‌دانند کسانی که چنین آسیب‌هایی را تحمل می‌کنند، به شدت مستعد آسیب‌های بیشتر هستند و خطر آسیب برای چنین بازیکنانی بیشتر از سایرین است. شنیده ها حاکی از آن است که مدیران پرسپولیس و رضا درویش شخصا با شرایطی که عیسی وضع کرده بود مخالفت کردند که بسیار درست است. این دقیقا همان چیزی است که هواداران پرسپولیس می خواهند و انتظار زیادی از مدیران تیمشان دارند که در مقابل خواسته های غیر منطقی بازیکنان مقاومت کنند.

درویشی که عملکرد مدیریتی خوبی در پرسپولیس داشت باید باز هم هنر خود را در جذب بازیکن و عدم اجازه اسراف نشان دهد. در واقع وقتی عیسی دید که لوکادیا از پرسپولیس جدا شده و دیگر به ایران برنمی گردد و پرسپولیس به یک مهاجم نیاز مبرم دارد، شرایط عجیبی را برای تمدید قرارداد با پرسپولیس قرار داد که کاملا غیر منطقی بود.

دیدگاهتان را بنویسید