شرایط فرهنگیان بازنشسته در رتبه بندی معلمان

شرایط فرهنگیان بازنشسته در رتبه بندی معلمان

مجلس شورای اسلامی تغییرات رتبه بندی معلمان را برای جلب نظر هیات امنا تصویب کرد و این لایحه مجددا برای نظرخواهی به هیات امنا تقدیم شد.

40 هزار میلیارد تن اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان در سال 1401 و نیمه دوم سال 1400 اختصاص یافت.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مشکلات هیأت امنا در رتبه بندی معلمان که عمدتاً مربوط به بار مالی و اصل 75 است، با حضور نماینده هیأت امنا برطرف شد. ، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا هیأت امنا در تصویب مجدد رتبه بندی معلمان دخالتی نداشته باشد. زمان اجرای رتبه بندی معلمان از نیمه دوم سال 1400 و اعتبار آن در بودجه 1401 لحاظ شده است، بنابراین پرداخت رتبه از نیمه دوم سال 1400 قابل محاسبه است.

پیش از آن علیرضا منادی; رئیس کمیسیون آموزش و علم مجلس گفت: دولت در بودجه 1401 25 هزار میلیارد تن فولاد را برای طبقه بندی اختصاص داده است در حالی که دولت قبل رقم کمتری را در نظر گرفته است. اعتبار داشتن کافی نبود.

با توجه به اصلاحات در رتبه بندی معلمان؛ معلمان بر اساس صلاحیت‌ها و تجربه‌های عمومی، حرفه‌ای و حرفه‌ای در پنج رتبه برتر قرار می‌گیرند: دستیار معلم، معلم مربی، استادیار، دانشیار معلم و معلم مربی. کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش نیز که به عنوان معلم استخدام می شوند مشمول این قانون می شوند.

احراز رتبه های بالاتر مستلزم حداقل 5 سال تجربه در هر رتبه و کسب سایر شرایط لازم مندرج در آیین نامه این قانون خواهد بود.

ضمناً حداقل سابقه خدمت معلم برای کاردانی و معلمی به ترتیب (15) و (21) است و مزایای موضوع تبصره‌های (1) و (2) این ماده کسر می‌شود. از این دوره

برای عناوین موضوع این قانون در احکام انتصاب معلمان رتبه فوق العاده تعیین می شود. موارد فوق برای معلمان با رتبه دستیار حداقل چهل و پنج درصد (45%)، مربی معلم حداقل پنجاه و پنج درصد (55%)، دستیار حداقل شصت و پنج درصد (65%)، دانشیار حداکثر – حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) و معلم حداقل نود درصد (90%) از نقاط مشترك حق الكار و حق الكار و كار اضافی باشد.

ارزیابی فوق العاده موضوع این قانون از تاریخ 1400/06/31 اعمال می شود. معلمان بازنشسته قبل از آن تاریخ مشمول این قانون نمی شوند

دیدگاهتان را بنویسید