شرط ایران برای یک توافق خوب در کوتاه مدت

ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1783702

وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: اگر کشورهای مخالف با رویکرد جدی و مثبت وارد وین شوند، در کوتاه مدت می توان به توافق خوبی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود به گفتگوی تلفنی خود با وزرای خارجه پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل (چین، روسیه، بریتانیا، آلمان و فرانسه) اشاره کرد.

متن یادداشت امیرعبدالیان به شرح زیر است:

به نام خدا

با سلام خدمت هموطنان عزیز، با پایان یافتن مذاکرات در وین، ناچار شدم یک بار دیگر مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را به سایر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد برسانم. به همین دلیل در هفته گذشته در گفت‌وگوی تلفنی مفصل و جداگانه با وزرای خارجه پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل (چین، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه) بر چند نکته تاکید کردم، از جمله اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران با رویکردی عمل‌گرایانه و نتیجه‌گرا وارد شد. مذاکرات در حال انجام است و مصمم به دستیابی به یک “توافق خوب” است، اما این امر مستلزم لغو موثر و قابل تایید تحریم ها و بازگشت طرف مقابل به تعهدات کامل است.

همچنین یادآوری کردم که اقدامات و نقض‌های آمریکا از جمله تحریم‌های جدید آمریکا، ارائه ضمانت‌های عینی از سوی آمریکا را به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرد. در همین راستا، معاون من دکتر باقری نیز جلسات صریح، شفاف و مفیدی در پایتخت های اروپایی داشت.

جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد در بقایای مذاکرات قبلی باقی بماند. تا زمانی که آن را در اختیار دارید. معتقدم اگر کشور مقابل با رویکرد جدی و مثبت وارد وین شود، در کوتاه مدت می توان به توافق خوبی دست یافت.

همانطور که بارها تاکید کرده‌ام، دولت جمهوری اسلامی ایران با جدیت سیاست توسعه روابط متوازن با کشورها بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را دنبال می‌کند و تصمیم گرفته است که گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و چندجانبه را به برجام مرتبط نکند. موضوع.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید