شرط محمود احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1403

شرط محمود احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1403

نماینده تبریز در مجلس یازدهم گفت: اگر احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری بیاید کاندیدای اول خواهد بود. نظرسنجی ها هم همین را می گوید، احمدی نژاد یکی از محبوب ترین چهره های سیاسی امروز کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم گفت: اگر محمد محبر در راس دولت سیزدهم بتواند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، آقای محبر. او می تواند با شرایطی که رئیس جمهور فعلی که رئیس قوه مجریه کشور نیز هست نامزد شود و کاندیدای برگزاری انتخابات باشد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه رئیس جمهور می تواند کاندیدای انتخابات و در عین حال رئیس دستگاه اجرایی باشد، یادآور شد: به عنوان مثال آقای رئیسی. خودش رئیس جمهور و رهبر انتخابات بود، می توانست کاندیدای انتخابات شود، همان است، می تواند کاندید شود، شرایطش مثل رئیس جمهوری است که می خواهد در دور بعدی شرکت کند. در انتخابات

وی در خصوص اینکه آیا محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم در انتخابات شرکت می کند، گفت: آقای احمدی نژاد باید مطمئن باشد که صلاحیت ایشان در شورای نگهبان تایید می شود.

علیرضابیگی ادامه داد: اگر قرار باشد آقای احمدی نژاد کاندیدا شود و بعد صلاحیت او تایید نشود، باعث ناامیدی ملی در کشور و خسارت می شود، در عین حال بدون تقصیر و دلیل رد صلاحیت می شود.

وی تصریح کرد: اگر آقای احمدی نژاد بیاید نفر اول انتخابات می شود. نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که امروز احمدی نژاد یکی از محبوب ترین چهره های سیاسی کشور است و در صورت تایید شورای نگهبان می تواند در انتخابات پیش رو پیروز شود.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه نکته این است که شورای نگهبان تابع قاعده خاصی نیست و تاکید کرد: اگر آقای احمدی نژاد بیاید و وارد صحنه انتخابات شود و بعد رد صلاحیت شود عواقب بسیار ناگواری دارد و باعث ملی می شود. ناامیدی هوادارانش که کم نیستند ناامید می شوند و بعد تبعات ملی خواهد داشت.

وی گفت: به نظر من آقای احمدی نژاد ترجیح می دهد اطمینان حاصل شود که صلاحیتش تایید می شود یا خیر و بعد وارد انتخابات می شود و اگر وارد انتخابات می شود و بعد رد صلاحیت می شود.