شرکت فرانسوی توتال از قراردادهای نفتی روسیه خارج شد


ساعت: 05:57
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817194

شرکت فرانسوی توتال روز سه شنبه اعلام کرد که قراردادهای تامین گازوئیل و نفت خام روسیه برای پالایشگاه خود در آلمان را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ توتال با مجموعه ای از تحریم های اروپا علیه مسکو به دلیل عدم تمدید قرارداد برای تامین نفت خام پالایشگاه لونا در آلمان، که نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا تامین می شود، مطابقت دارد.

توتال با اشاره به خروج از قراردادهای عرضه نفت روسیه گفت که اکنون بنزین را از عربستان سعودی و نفت خام را از طریق لهستان تامین خواهد کرد.

توتال که در چندین پروژه روسیه سهام دارد، به دلیل امتناع از پیوستن به رقبای شل و بریتیش پترولیوم در برنامه ریزی برای فروش دارایی های نفت و گاز روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیش از این، رقیب بریتیش پترولیوم شل، مانند غول انرژی ایالات متحده، اکسون موبیل و شرکت دولتی نروژی استات اویل، اعلام کرده بودند که از تمامی فعالیت های خود در روسیه خارج می شوند.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، غرب مجموعه‌ای از اقدامات از جمله بستن حریم هوایی به روی هواپیماهای روسی، بستن بانک‌های روسیه و حذف آنها از شبکه مالی جهانی سوئیفت و محدود کردن توانایی مسکو برای استفاده از ذخایر 630 میلیاردی خود را انجام داده است. روسیه.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا از رویترز

دیدگاهتان را بنویسید