شعار «تولید از قطعه تا سنگ» در یزد محقق می شود


ساعت: 10:11
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906014

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه شعار تولید از قطعه تا سنگ مورد تاکید استاندار یزد بود، گفت: این شعار در یزد محقق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا علمدار یزدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد با اشاره به چهره صنعت و معدن در استان یزد و ارائه ظرفیت های این استان گفت: یزد سرمایه گذاری است. بهشت ایران از نظر شرایط خاص و حضور بخش خصوصی قدرتمند موید این امر است.

وی با اشاره به اینکه یزد قطب فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، کنجد و غیره کشور است، گفت: شعار استاندار در حوزه صنعت «تولید سنگ به قطعه» است که خوشبختانه در حال حاضر ماشین آلات کاشی و سرامیک، فولاد و منسوجات در یزد تولید می شود.

علمدار یزدی درباره ظرفیت معدنی استان یزد نیز گفت: با شناسایی بیش از 54 نوع ماده معدنی، استان یزد از نظر تنوع ذخایر معدنی رتبه اول و در حال حاضر از نظر میزان ذخایر معدنی رتبه دوم کشور را دارد. اما با اکتشافات جدید این رتبه بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به تعریف پنج راهبرد اصلی در حوزه وزارت حراست، خاطرنشان کرد: گسترش اقتصاد دانش بنیان، تنظیم سودآوری فعالیت ها، گسترش صادرات، اصلاح مدیریت بخش های صنعتی، معدنی و تجاری و بهبود بخشیدن به اقتصاد دانش بنیان. قابلیت ها و هم افزایی کسب و کار، پنج استراتژی اصلی 36 پروژه تحول برای اجرای آن تعریف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: استان یزد در طرح های تحولی مقام اول را به خود اختصاص داد.

علمدار یزدی بیان کرد: از این تعداد 10 طرح تحول کسب و کار در یزد در حال اجراست که از جمله آنها می توان به اصلاح پروانه ها، تراز سرمایه گذاری در استان، فعال سازی صنایع راکد و کم ظرفیت، فعال سازی معادن راکد، نوسازی و نوسازی اشاره کرد. صنایع، سازماندهی سایت های صنعتی و غیره

وی یادآور شد: بیش از هزار و 400 قلم کالا در یزد تولید می شود که 410 قلم آن به بیش از 90 کشور جهان صادر می شود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید