ما شعار «تولید سنگ به قطعه» را در یزد/یزد، تولید کننده ماشین آلات صنعتی می دانیم


ساعت: 16:35
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879997

علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یزد ظرفیت تولید بسیاری از محصولات از جمله توربین و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی را دارد. بر همین اساس شعار تولید از سنگ تا تراش را در یزد محقق می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا علمدار یزدی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدوقی که 40 سال پیش به دست منافقین در قلعه نماز جمعه به شهادت رسید، گفت: 10 تیرماه روز ملی صنف نامگذاری شد و دهم تیرماه روز صنعت اعلام شد و وزیر صلح برای اولین بار ماه تیر را به عنوان دهه تولید و تجارت از اول تا دهم تیرماه نامگذاری کرد.

وی بیان کرد: تلاش ما این است که مردم در این دهه از تلاش و کوشش فرزندان خود در عرصه تولید آگاه باشند و بدانند که تلاش همه ما و تولیدکنندگان اجرای دستورات مدیریت است. .

علمدار یزدی ادامه داد: هم اکنون بیش از 3200 کارخانه در استان یزد وجود دارد که هزار و 400 نوع محصول تولید می کنند که حاصل این فعالیت ها اشتغال زایی برای 103 هزار نفر است.

وی گفت: با راه اندازی بیش از هزار کارخانه در حال ساخت حدود 35 هزار نفر به تعداد شاغلان صنعتی یزد اضافه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: فردا دو کارخانه جدید با سرمایه گذاری 1800 میلیارد تومانی توسط رئیس جمهور در یزد به صورت ویدئو کنفرانس با ایجاد اشتغال برای 500 نفر افتتاح می شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان، کم آب و فناوری پیشرفته سوق دهیم که ضامن اشتغال جوانان تحصیلکرده این استان است.

علمدار یزدی گفت: استان یزد در سه صنعت مهم قطب تولید کشور محسوب می شود، بنابراین استان یزد به تنهایی نهمین تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان و بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک در کشور است.

رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: یزد قطب نساجی کشور نیز هست و 27 درصد سرمایه گذاری و تولید نساجی کشور به استان یزد اختصاص دارد و این استان در بسیاری از محصولات نساجی از جمله فرش، ترمه، پرده درگیر است. پارچه و غیره رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دایره های تولید نساجی کم آب هستند، افزود: برنامه ما توسعه و گسترش این صنعت با فناوری پیشرفته به ویژه صنعت پوشاک است که همواره مورد تاکید امام جمعه یزد است.

علمدار یزدی یزد را قطب تولید فولاد کشور نیز دانست و گفت: 15 درصد فولاد کشور در یزد تولید می شود و از این نظر رتبه دوم کشور را داریم و برنامه ریزی های خوبی برای جلوگیری از خام فروشی نفت انجام شده است. .

وی چشم انداز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد را تولید سنگ به قطعه عنوان کرد و اظهار داشت: تولید تا رینگ های انتهایی مانند لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی در این راستا برنامه ریزی شده است.

علمدار یزدی با اشاره به خبر خوش برای مردم استان یزد گفت: در حال حاضر ماشین آلات کاشی و سرامیک و ماشین آلات صنعتی زیادی در استان یزد تولید می شود که از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی گفت: ماشین آلات کشاورزی، توربین های صنعتی که یکی از پنج فناوری برتر دنیا هستند، هم اکنون انواع لاستیک خودروهای سبک در یزد تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در استان یزد تولید کامل لیوان شیشه ای و ظروف شیشه ای داریم که علاوه بر عرضه داخلی به 60 کشور دنیا صادر می شود.

وی با اشاره به تولیدات دیگر استان یزد بیان کرد: همواره یزد را بهشت ​​سرمایه گذاری ایران معرفی کرده ایم که یکی از دلایل آن وجود مردمی پرتلاش، متدین و وظیفه شناس است.

علمدار یزدی گفت: یزد از نظر تنوع معدنی رتبه اول کشور را دارد و برنامه ریزی های خوبی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان یزد انجام شده است.

وی ظرفیت اشتغال معدنی استان یزد را 14 هزار نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت استان یزد در تمامی حوزه های صنعتی، معدنی، نیروی انسانی و … است. این استان را به بهشت ​​سرمایه گذاری ایران تبدیل کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید