احیای نوروز یزد با همکاری بی نظیر مردم یزد محقق شد/ جریان طراوت در رگ های یزد با احیا و احیای آبنماها


ساعت: 22:00
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818540

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: در بافت قدیم مردم با اهالی محل همکاری می کردند و در بافت خودروی خود نمی گنجیدند بنابراین مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا رحیم دل معاون شهردار یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا در خصوص استقبال مردم و گردشگران برای زیباسازی شهر به ویژه در بافت تاریخی گفت: با توجه به لزوم زیباسازی شهر در ایام نوروز، اقدامات مختلف در فضای سبز شهری انجام شد. و اقدامات ترکیبی با ماسه و گلدان های رنگی در شهر ساخته شد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به نورپردازی در نقاط مختلف شهر افزود: برای ایام نوروز در نقاط مختلف از جمله میدان تاریخی امیر چگمک، میدان ستی فاطمه، میدان امام علی (ع)، میدان آقابابایی بادگیر میدان آزادی و بخشهای مختلف دیگر با نورپردازی زیبا تعبیه شده است.


* نصب عناصر هویتی، تاریخی و تعاملی برای نوروز در یزد

وی به نصب المان های هویتی، تاریخی و تعاملی در شهر یزد اشاره کرد و گفت: این المان ها با استقبال بسیار زیاد مسافران و شهروندان نوروزی مواجه شد.

رحیم دل گفت: علاوه بر این در هفته های منتهی به پایان سال بحث رنگ آمیزی میز و گاردریل به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در نقاط مختلف شهر این کار را انجام دادیم تا جلوه شهری خوبی داشته باشیم. “


* جریان طراوت در رگ های یزد با احیاء و احیای آبنماهای میدان ها

معاون شهردار شهرداری یزد به فرسودگی برخی از آبنماهای سطح شهر در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: تعمیر و بازگرداندن این آبنماها در چرخه بهره برداری و همچنین نگهداری دیگر آبنماها از جمله اقداماتی است که در این ایام به شهروندان انجام شده است. مسافران و نوروزی یزد می توانند از زیبایی های شهر بیشتر لذت ببرند.

وی از بازسازی آبنمای سه ضلعی یزد خبر داد و گفت: این آبنما وضعیت خوبی نداشت و بحمدالله با اقدامات انجام شده بسیار خوب بازسازی شد و در میدان حضرت ابوالفضل (ع) آبنمای مشک شد. بسیار زیبا بازسازی شده است.

شهردار کشیک در دومین روز از نوروز با اشاره به افتتاح 4 نوروزگی در شهر یزد گفت: المان ها، پنج ضلعی ها و بناهای قدیمی شهر، کلبه خاطره، باغ گل و به ویژه نمایشگاه و رنگ. چیدمان بافت تاریخی در کوچه لاریها و روبروی مسجد مسجد از دیگر خدمات انجام شده در این ایام بود.


* متبرک شدن مناره های مسجد حظیره پس از 2 سال

رحیم دل به قدمت مسجد روضه محمدیه (حزیره) اشاره کرد و گفت: متبرک شدن مناره های مسجد حظیره پس از 4 سال انجام شد و اکنون در شب به این مناره ها نمای بسیار زیبایی در بافت تاریخی داده شده است.

معاون میراث جهانی شهرداری یزد با بیان اینکه پارک ها، بوستان ها و فضای سبز شهری یزد به صورت ویژه در نوروز پایش شدند، گفت: هیچ کدام.

وی از بازدید از سه بوستان بزرگ یزد برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: پارک های کوهستانی، دو پارک بزرگ شهری و یک پارک ملی برای پذیرایی از مسافران نوروزی طراحی شده است.


* راه اندازی دستگاه نان در پارک کوهستان

رحیم دل با تاکید بر اینکه تلاش شده خدمات لازم برای مسافران نوروزی در این پارک ها و بوستان ها ارائه شود، گفت: برای رفاه حال مسافران عزیز دستگاه نان خوری در پارک کوخستان تعبیه کرده ایم تا مسافران بتوانند به راحتی گرم تهیه کنند. نان.»کردن.

معاونت خدمات شهری شهرداری یزد، تامین سایت های شارژ سیار، آب جوش صلواتی، توزیع نقشه بین مسافران در این پارک ها و مجموعه ای از موارد دیگر در پارک ها و فضای سبز شهری را در نظر گرفتیم.


* از مهمان نوازی یزدی ها قدردانی می کنیم

شهردار کشیک در دومین روز از نوروز با اشاره به میهمان نوازی مردم یزد گفت: واقعا باید از روحیه میهمان نوازی مردم یزد و نگرش به مسافران در نوروز و استقبال از آنان قدردانی کرد. مردم خیلی خوب بودند.”

وی با اشاره به اینکه امسال برای هدایت و کنترل مشکلات ترافیکی در بافت تاریخی از مردم منطقه کمک گرفتیم، ادامه داد: در بافت قدیم مردم با مردم منطقه همکاری می کردند و سوار وسایل نقلیه خود نمی شدند و به همین دلیل ویژه بود. مشکل ما میدانی نداشتیم و از مردم این منطقه تشکر می کنیم.

رحیم دل از جانمایی پارکینگ مدارس در نقاط مختلف خبر داد و گفت: به لطف خدا شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی مردم بودیم و مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

معاون خدمات شهری شهرداری میراث جهانی یزد در خصوص میزان رضایت مسافران نوروزی در یزد گفت: اکثر مسافرانی که به یزد مراجعه می کنند اسکان موقت یک روزه و دو روزه دارند و بیشتر از یزد خارج می شوند.

وی ادامه داد: در این یکی دو روز مسافران می توانند از هتل ها و مسافرخانه هایی که شهر یزد محسوب می شوند استفاده کنند و در این مکان ها امکانات بسیار خوبی در اختیار مسافران قرار می گیرد، کما اینکه از اکثر اقامتگاه های استان یزد با ظرفیت کامل استفاده کرده اند. روی صورت

شهردار کشیک نوروزی شهر یزد که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، گفت: این نشان دهنده استقبال بسیار خوبی است که مسافران داشته اند و میزان رضایت خوب آنها را می توان از این موضوع فهمید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید