ساختارهای انگیزه انقلابی مردم; ائمه انقلاب / طراوت توانایی های امام در محضر رهبری


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805433

رئیس دفتر شورای عالی استان یزد گفت؛

حجت الاسلام سیدناصر محمدی گفت: به راستی همه توانمندی های امام را در وجود رهبر معظم انقلاب شادتر و شادتر می توان دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدناصر محمدی رئیس دفتر شورای استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه انقلاب اسلامی با توجه به شعارها و انگیزه های مردم در سال های 56 و 57 دارای ویژگی هایی بود، اظهار کرد: مهمترین این ویژگی ها، گرایش به اسلام و مذهب تشیع است. و تطبیق شریعت اسلام و دیگری مبارزه با فساد و اشرافیت بود که به دلیل نفرت شدید مردم از آنها خواسته شد.

حجت الاسلام محمدی افزود: حیف و میل بیت المال و رشوه، مردم را نگران ریخت و پاش های نامتعارف و هدر دادن ثروت های ملی کرده بود و سرسختانه با آن مخالف بودند. اضافه شد.


اشکال انگیزه مردم برای انقلاب؛ همیشه مورد توجه ائمه انقلاب است

* وی ادامه داد: همه می دانستند که شاه و خاندان پهلوی دست نشانده انگلیس و آمریکا هستند، بنابراین شاخص استکبار نیز موضوع مهمی در انگیزه مردمی انقلاب اسلامی بود.

استاد حوزه و دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: استقلال را می توان انگیزه ای برای پیروزی مردم دانست و آنچه در طول حیات این انقلاب به چشم می خورد که این شعارها و ویژگی ها همواره مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری است. رهبر انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام محمدی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز پس از رحلت امام خمینی (ره) دقیقاً همین ویژگی ها را حفظ و دفاع کردند و تأکید بر اسلام گرایی و اعمال احکام اسلامی را در دستورات خود مورد تأکید قرار دادند و همچنین همواره مسئولان را به این امر راهنمایی می کنند که رهبری مبارزه را به عهده داشته اند. علیه فساد و پراکندگی بیت المال.


aa956644 0b2d 4418 956f 7b728f1369f9 خبر خاکستری

وی گفت: اگرچه مسئولان اجرایی کشور همواره در اجرای شعارهای انقلاب قوی نبوده اند، اما توجه به محرومان و برقراری عدالت یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی است که همواره مورد تاکید امام بوده است. و رهبری. .


طراوت توانایی های امام در محضر رهبری

حجت الاسلام محمدی اذعان داشت: دست خدا از اول این انقلاب و رهبری آن پیدا شده و امام خمینی (ره) همیشه معتقد بوده این تحولی که مردم ایجاد کرده اند کار خداست و این تغییر دل کار خداست. به هیچ کس جز خدا. «این نمی تواند متعالی باشد.

وی گفت: امام خمینی(ره) شخصیت شگفت انگیزی بود و نمی توان ایشان را با هیچ یک از شخصیت ها و اسطوره های تاریخ این کره خاکی مقایسه کرد، زیرا ایشان در جهت شناخت اراده مردم گام برمی دارند و حتی بعد از امام، خواص جامعه ممکن است. نه اینکه فکر می‌کردند یکی مثل امام پیدا شود، اما در کمال ناباوری به محض رحلت امام و در کمتر از 24 ساعت، شخصیتی مثل رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شناسایی شد.


98938318 c99b 4043 ad0f fee8d9cb7952 خبر خاکستری

رئیس دفتر شورای استان یزد تاکید کرد: با نگاهی منصفانه به سی و سه سال حکومت ولی فقیه می توان دریافت که حتی خود امام راحل نیز در این مدت حضور داشتند که بهترین آنها نتوانستند رهبری کنند. انقلاب اسلامی امام در آنها شاداب و با نشاط دیده می شود.


عدم مشارکت از خصوصیات بارز ائمه انقلاب است

او با استناد به پاسخ امام هنگام بازگشت به منزل، به خبرنگاری گفت که از او پرسیده بود که چه احساسی داری که چیزی نگفتی. بنابراین وقتی او این را می گوید، به این معنی نیست که من فقط وظیفه خود را انجام داده ام و هیچ چیز شخصی نیستم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مبارزه امام با خاندان پهلوی از سر خصومت شخصی نبود، بلکه از سر توفیق و تکلیف الهی بود و حتی در زمان جنگ که هرمشهر فتح شد، فرمود خداوند هرمشهر را آزاد کرد و اینکه او هیچ فایده ای از این انقلاب ندید و این خصلت را امروز در مقام معظم رهبری می توان دید.


c0f9e593 5477 4ffc 8743 1b451f5ad0c0 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نصیحت و سفارش را واجب می دانند و نباید برای ایشان فایده ای داشته باشد، ناشی از همین ویژگی امام راحل است.

حجت الاسلام محمدی توفیق رهبر معظم انقلاب در رهبری انقلاب را امری الهی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در این سال ها همواره مردم را در اولویت قرار داده اند و به دستگاه های اجرایی توصیه می کنند که مردم را در همه امور مشارکت دهند. منظورشان این است که مردم همچنان به رهبر خود دلبسته اند که گاهی این امر با دلبستگی مردم به امام در اوایل انقلاب بیشتر و بیشتر نمود پیدا می کند.

وی در پایان تاکید کرد: هرگز نمی توان جدایی شخصیت امام راحل و رهبر معظم انقلاب را متصور شد، زیرا راه ایشان دقیقاً همان راه امام راحل است و ما این را با استعانت از خداوند متعال تا ظهور حضرت می خواهیم. بقیة الله (ع) پرچمدار و رهبر این انقلاب و مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید