گره های تاریخ کتاب با دو رکعت نماز گشوده شد/ چاپ کتاب من به محضر حاج قاسم بود.

از اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده خیالم راحت است و نباید بگذارم افکار مختلف بی جهت وارد ذهنم شود. نباید به خودم اجازه بدهم تمرکزم را از دست بدهم. من بهتر از هر کسی می دانم که عدم تمرکز با افزایش نرخ خطا همراه است و این بدان معناست که…

چند نفس کوتاه می کشم. نمی توانم اشتباه کنم، بعد از این همه سال معتقدم حاج قاسم هیچ کاری نمی کند، پس حتماً دلیلی برای نوشتن یادداشتی که روی میزش بود، دارد.

یادداشتی که در ذهنم مانده است جز این جمله که حاج قاسم با همان خط چشم نواز نوشته است: – الحمدلله… الحمدلله رب العالمین… خدایا قبولم کن… بپذیر. پاک… پروردگارا، دوست دارم تو را ببینم همان منظره ای که موسی را از ایستادن و نفس کشیدن ناتوان کرد.

در یک بعدازظهر زمستانی حوالی آذرماه و چند روز مانده به سالگرد عروج سردار دلها، پای صحبت های نویسنده جوانی از سرزمین مینودوری می نشینم و به بخشی از رمان بیست و یک که با صدای خودش خوانده می شود گوش می دهم.

کلمات از گوشم می گذرند و به ته ذهنم می رسند و کلمه به کلمه آنها را تجسم می کنم. میزی که راوی تعریف می کند و دست خطی که شاید چند دقیقه یا چند ساعت پیش صاحب این اتاق و این میز آنقدر متواضعانه و با عشق به خالقش نوشته است. همه چیز در ذهنم نقش بسته است و سردار را در تمام این لحظات در هاله ای از نور سبز و سفید می بینم.

1cf88099 dc41 4520 845d 30051a6e7274 خبر خاکستری



علیرضا سکاکی نویسنده کتاب «یک و بیست» جوانی قزوینی متولد ۱۳۷۴ است که می گوید از کودکی ۹ تا ۱۰ ساله شعر می سرود و دستی هم دارد. آتش دنیای هنر است و امروزه در عرصه نویسندگی در حوزه داستان کوتاه و رمان انگشتی دست دارد.

وی کتاب «یک و بیست» را بر اساس اسناد موجود و درباره شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به رشته تحریر درآورده و هم اکنون با استقبال مردم مواجه شده و چاپ دوم آن منتشر شده است.

این نویسنده قزوینی می گوید: حدود 5 سال است که شروع به نوشتن رمانی به سبک مستند داستانی کرده ام، یعنی یک قطعه مستند است و از طریق این اسناد قالب داستانی به آن می دهیم تا جذابیت بیشتری داشته باشد. مخاطبان.

سکاکی ادامه می دهد: حدود 10 جلد کتاب نوشته ام، دو کتاب «مضمون ترور» و «یک و بیست» منتشر شده است و دو کتاب دیگر نیز در مرحله چاپ است، آخرین اثر مربوط به شورش های سال 1401 است که به بررسی انواع مختلف می پردازد. ابعاد او و داستان تاثیر هشتگ های توییتر در رسیدن به غم شاهچراغ را شرح می دهد.

وی می افزاید: کتاب عصیان 1401 در دو جلد خواهد بود و طبق بحث با ناشر، پایان یک جلد مربوط به وقایع شاهچراغ و عوامل دستگیر شده داعش و پایان جلد دیگر مربوط می شود. به حمله سپاه مقابل قرارگاه کوموله

این هنرمند جوان با بیان اینکه در حوزه رمان امنیتی فعالیت می کند، بیان می کند: در حوزه شعر عمدتا اشعار آئینی و جبهه مقاومت می سرایم و پس از شهادت حاج قاسم اولین شعر را در وصف آن سرودم. شعری هم در وصف شهدا در فرودگاه بغداد نوشتم که مورد استقبال خانواده شهدا قرار گرفت و دختر شهید پورجعفری این شعر را در صفحه مجازی خود منتشر کرد که باعث شد اینستاگرام صفحه او را ببندد.

از شاعر و نویسنده جوان می خواهم از احساس خود پس از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم بگوید و اینکه در آن روز شعری را سرود.

فلش بک به سه سال پیش و ساعت 6 صبح 22 دی ماه می زند و خاطراتش را جستجو می کند و می گوید: یکی از دوستانم زنگ زد. خوابیدم، بیدار شدم و بلافاصله تلویزیون را روشن کردم. هرگز آن لحظه ای را که من و پدر و مادرم شروع به گریه کردن کردیم، فراموش نمی کنم.

59a6529a aea3 4f37 8f4f 4a2c2766943d خبر خاکستری



سکاکی بیان می کند: در 23 آذرماه 1377 شاهد به یاد ماندنی ترین نماز جمعه عمرم بودم، به طوری که همه مردم به صورت خودجوش و بدون اذان به سمت مسجدالنبی(ص) قزوین حرکت کردند و بعد از نماز جمعه به میدان آزادی رفتیم و غمگین شد. پر از قدرت در وجود مردم نمایان بود و پس از مشاهده این هیجان شعرم را سرودم.

این شاعر جوان چند بیت از شعر خود را قرائت کرد:

صبح از خواب بیدار شدم

همه در خانه گریه می کنند

صفحه خبر را مشاهده کنید

اشک های شیرین می ریختند

جمعه یک زمان شام خسته کننده است

این دریاچه این جمعه از صبح تا غروب است

مادرم بی قرار است و گریه می کند

پدرم پایدار و آرام است

هنوزم باورم نمیشه

کاش دروغ بگویند

کاش یک فرد مطلع می گفت

که خبر دروغ است…

305879a3 8f08 4851 8d24 94f98e43f0a5 خبر خاکستری



این هنرمند قزوینی بیان می کند: روال کاری من این است که هر قطعه ای را که در کانال و صفحه مجازی می سازم با مخاطبان به اشتراک می گذارم و بازخورد مخاطبان را می گیرم. خوشبختانه بازخورد خوبی هم گرفتم و توانستیم با مطالب ارزشمند و آموزنده ای که تولید می کنیم جوانان را دور هم جمع کنیم.

وی ادامه می دهد: به عنوان مثال مطلبی در مورد بهاییان و نقشه آنها برای تخریب عقاید و آسیب رساندن به عفاف و حجاب جامعه منتشر کردیم. او تحت تأثیر قرار گرفت و به ما گفت که با وجود اینکه در خانواده ای مذهبی بزرگ شده اما به دلیل تبلیغات منفی دشمن از حجاب فاصله گرفته و اعتقاداتش را از دست داده است، اما با خواندن مطالب کانال ما متحول شده و تغییر شکل داده است. مسیر.

سکاکی با بیان اینکه هدف اصلی خود از کار فرهنگی و نویسندگی تبیین مشکلات ارزشی جامعه است، می گوید: وقتی چنین بازخوردهایی را از سوی جوانان درباره آثارم می بینم، امیدوار می شوم و انگیزه مضاعفی برای ادامه کار پیدا می کنم.

این هنرمند قزوینی می افزاید: با توجه به اینکه هدفم از کار فرهنگی جذب هر چه بیشتر لایه های خاکستری جامعه است، سبک آثار را نیز در قالب داستان کوتاه و رمان قرار دادم تا جوانان امروزی بتوانند با آنها همذات پنداری کنند. محتوای آن

وی با بیان اینکه از سوی تشکل های متولی از آثار من در شهرم حمایت جدی صورت نگرفت، یادآور می شود: معتقدم انتشار کتابم نیز به برکت خون شهید حاج قاسم است چرا که آثار زیادی داشتم اما کار «یک و بیست» مورد توجه ناشری از مشهد قرار گرفت و آن ناشر پیشنهاد چاپ آن را داد و فکر می‌کنم به نفع سردار بوده است، زیرا به چند ناشر مراجعه کرده بودم اما هیچ‌کدام با انتشار کتاب موافقت نکردند که ناگهان توسط نوید فتح منتشر شد. از روایت فتح. از مشهد مقدس کارهای من را در فضای مجازی دیده بود و پیش من آمد.

سکاکی ادامه می دهد: حتی در زمان نگارش کتاب بیست و یکم شاهد عنایت شهید حاج قاسم بودم، بنابراین هرگاه در طرح و شخصیت پردازی با مشکل مواجه می شدم، دو رکعت نماز نزد نیست سردار می خواندم و مشکل حل می شد. خواهد بود

این نویسنده قزوینی می افزاید: کتاب دارای بیست و یک فصل و بخش های مختلف است و راویان مختلفی روایت می کنند، یعنی همان مأمور آمریکایی که دستور تیراندازی را صادر کرده و همچنین محافظان حاج قاسم، فرماندهان مقاومت که الف داشتند. جلسه نهایی با ژنرال و ماموران اطلاعاتی کشورمان برای انتقام از ژنرال در اسرائیل می رود و با دریافت سندی به مامور اطلاعات ما ختم می شود که می گوید “مأموریت بعدی شما شکست ترامپ است” و انشاالله در دین حاج قاسم باقی بمانیم. تا پایان کتاب بیایید «یک بیست و دو» را پست کنیم که با بودن ترامپ به پایان می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید