عرفه، اقامه نماز به درگاه خدا/ روزی که درهای رحمت و مغفرت گشوده می شود.


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881940

روز عرفه روز مناجات با خداوند است و در این روز درهای فضل و مغفرت گشوده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، در طول سال روزها و شب هایی وجود دارد که فضیلت آنها بیش از شب های دیگر است، مانند شب های قدر و روز عرفه که درهای رحمت الهی برای بندگان گلستان برای پایان دادن به بن بست ها و پاکسازی است. روح و روان از زنگ گناه و با تمرین مجدد برده داری زندگی را متحول کند.

در این روز بیش از هر زمان دیگری چشمه های علم می جوشد و بندگان از غم و غصه دنیا رهایی می یابند و آماده دعای خیر با خالق هستی می شوند، در این روز نفخه مغفرت و مغفرت خداوند نوازش بندگان را می گیرد و سعی می کنند وجود خود را از گناهان دور کنند.


fe84bf65 4e0a 4b25 b213 4e9f82efd916 خبر خاکستری

روز نهم ذی الحجه بسیار با فضیلت است. در این روز زائران دعای عرفه را به یاد امام حسین (ع) در صحرای عرفات می خوانند و این دعا در همه شهرها با حضور گسترده مردم برگزار می شود. (ع) در روز عرفه و قبل از ورود به کربلا که مملو از ادعیه و مناجات است خوانده می شود.

امروز دستان نیازمند بندگان به سوی بهشت ​​دراز شده و با التماس عاشقانه از خداوند طلب مغفرت می کنند.

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مذهبی با اشاره به روز عرفات گفت: زائران در روز نهم ذی الحجه در عرفات وقف می کنند و بر اساس تعهدات خود در این سرزمین به اقامه نماز می پردازند.


1febf85b 537b 40f7 bdf0 8b0a51846d71 خبر خاکستری



استغفار از بندگان در روز عرفه

وی افزود: صحرای عرفه یکی از سرزمین های مقدس است و یکی از مهم ترین حوادثی که در آن سرزمین رخ داد، نماز امام حسین (ع) در آن روز و در آن مکان بود. توسط خادمین قرائت می شود.

یک کارشناس مذهبی تصریح کرد: دعای عرفه مضامین شیرین و عرفانی دارد که بیشتر مضامین آن در حمد و ثنای خداوند به چشم می خورد، خواندن این دعا بیانگر صفات فردی خداوند، استغفار و برخی از نعمت هایی است که خداوند داده است.

حجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: روز عرفه یکی از با فضیلت ترین روزهای سال است و دعا و مناجات ثواب بالایی دارد. در این روز درهای رحمت الهی باز است و بندگان می توانند از این فرصت برای توبه استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید