نقش ایران در معادلات بین المللی و منطقه ای بر هیچ کشوری پوشیده نیست/درهای جدیدی در فضای دیپلماتیک گشوده می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دیلیجان و محلات و عضو کمیسیون رئیس مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به دستاوردهای نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران گفت: ایران کشوری نیست که برخی فکر کنند بتوان آن را از معادلات جهانی خارج کرد.

وی ادامه داد: نقش تاثیرگذار ایران در معادلات بین المللی از یک سو و روابط منطقه ای از سوی دیگر بر هیچ کشوری پوشیده نیست و این موضوع بر همه کشورها روشن است.

سلیمی خاطرنشان کرد: حتی آمریکایی ها نیز به صراحت اعلام کرده اند که به دلیل مشکل نفت و بحران انرژی که با آن مواجه هستند به ایران نیاز دارند و حتی بحث احیای برجام را مطرح می کنند چرا که با توجه به زمستان پیش رو، اگر برجام نباشد. با احیا، قاره اروپا در حوزه انرژی با مشکل جدی مواجه خواهد شد و این نشان می دهد که نقش پررنگ ایران در همه مسائل منطقه و جهان چقدر مهم است.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: در بحث مسائل منطقه هیچ مشکلی در منطقه بدون توجه به نقش جمهوری اسلامی ایران حل نمی شود.

وی افزود: سفرهای دیپلماتیک همانطور که گفته شد از یک سو نقش تاثیرگذار ایران در معادلات منطقه و جهان را نشان می دهد و از سوی دیگر نشان می دهد که امروز دریچه های جدیدی در فضای دیپلماتیک باز شده و ایران از زاویه دیگری به مسائل نگاه می کند. .

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: خیلی مهم است که دنیا را در چند کشور نبینیم و دنیا را بزرگتر از آن چیزی ببینیم که عده ای فکر می کنند، زیرا دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست و امروز هم هست. یک اولویت مشخص، آن است که در محیط جدید کشورهای همسایه و منطقه مورد نظر.

سلیمی تاکید کرد: بنابراین با توجه به همه شرایط، اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است که آثار آن را هم در درازمدت و هم در کوتاه مدت خواهیم دید، البته مذاکرات موثری که این روزها در حال انجام است در صورت داشتن ادغام لازم در کشورهای منطقه، بسیاری از حوادثی که امروز در جهان رخ می دهد، دستخوش دگرگونی قابل توجهی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید