بایدن دست خالی منطقه را ترک می کند/ معادلات منطقه ای به نفع آمریکا نیست


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882269

حسین کریمی ابتدا گفت: معادلات منطقه به سمت معادلات آمریکایی ها پیش نمی رود و بایدن دست خالی از منطقه خارج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کریمی در گفتگو با گلستان ما درباره حضور فوق العاده بایدن رئیس جمهور آمریکا در منطقه گفت: نظر کارشناسان این است که مشکلاتی که در منطقه به وجود آمده و پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین بر انرژی و انرژی جهانی است. مسائل دیگری در این زمینه باعث شده است که آقای بایدن به عربستان سعودی سفر کند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: نکته اصلی سخنان رئیس جمهور آمریکا قطعا متقاعد کردن عربستان برای تامین انرژی غرب و افزایش تولید نفت است تا کسری غرب با افزایش تولید نفت جبران شود.

کریمی اول گفت: از سوی دیگر فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین کشورهایی مانند آلمان و فرانسه که پس از جنگ اوکراین در چنین وضعیتی قرار داشتند، شرایط برای غرب سخت‌تر شد.

کریمی ابتدا گفت: پوتین تهدید کرد که اروپا زمستان سختی خواهد داشت و این نشان می دهد که روسیه به دنبال تحریم انرژی اروپا است و باید اعلام کرد که ظلم هرگز پایدار نیست و بیش از چهل سال است که ادامه دارد. آنها به کشورهای منطقه ظلم کردند و امروز این تهدیدها و توطئه ها یکی یکی به سراغشان می آید.

وی خاطرنشان کرد: این یک سنت الهی است که ظالمان باید به سزای اعمال خود برسند و این شرایط و ادله را می بینیم و با اقتدار انقلاب اسلامی و درایت مقام معظم رهبری به مرحله ای از توسعه سیاسی سیاسی جهان رسیده ایم. جایی که امروز ایران نقش اصلی و کلیدی در بحث انرژی در منطقه ایفا می کند.

این کارشناس سیاسی افزود: متحد فعلی ایران نیز با این موضوع موافق است و عربستان در این شرایط آمریکا را همراهی نمی کند و انتظار می رود آمریکا در این سفر به نتایجی که مد نظر دارد نرسد چرا که نگاه عربستان به ایران است. .

کریمی ابتدا تاکید کرد: عربستان از همراهی با آمریکا می ترسد در گذشته نزدیک که می خواست تولید را افزایش دهد آرامکو مورد حمله انصارالله یمن قرار گرفت و بیش از 70 درصد صادرات نفت عربستان متوقف شد و قطعا به مشکلات منطقه نگاه می کند. در معاملات منطقه ای و می داند که اگر در این صحنه او را همراهی کند مراکز نفتی عربستان مورد هجوم متحدان ایران قرار می گیرد و بنابراین معادلات منطقه به سمت معادلات آمریکایی ها پیش نمی رود.

وی افزود: معادلات به سمتی پیش می رود که ایران اسلامی متصور است و متحدان دیگری مانند روسیه و چین در این مسیر حرکت می کنند تا از تنها ماندن آمریکا در منطقه جلوگیری کنند و از رسیدن آمریکا به اهداف خود در منطقه جلوگیری کنند. منطقه.” “

این کارشناس سیاسی افزود: قطعا با شکست سیاست های آمریکا در منطقه مواجه خواهیم شد و در آینده دور شاهد سقوط قدرت دروغین آمریکا خواهیم بود و رژیم صهیونیستی نیز از این ماجرا مستثنی نیست.

کریمی ابتدا گفت: امیدواریم روند توسعه موضوعات مطرح شده توسط بایدن دست خالی از منطقه بازگردد و اگر عربستان بخواهد در این تصمیم بیش از حد با آمریکا موضع خود را بازی کند، با پاسخ به این تصمیم مواجه خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید