جمهوری اسلامی ایران با تخریب پایگاه های آمریکا در عراق معادلات خود را در منطقه تغییر داده است

ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1798994

حمیدرضا ترگی گفت: جمهوری اسلامی ایران با انهدام پایگاه های آمریکایی در عراق معادلات خود را در منطقه به کلی تغییر داده است، بنابراین حرکت برای اخراج آمریکایی ها از منطقه آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: حمله به پایگاه های عین الاسد و الحریر سیلی بر صورت و پشت محکم جمهوری اسلامی ایران به قاتلان شهید سلیمانی بود که باعث ناراحتی کامل مردم شد. معادله آمریکا در منطقه

وی افزود: این سیل به قدری مؤثر، بازدارنده و مؤثر بود که آمریکایی ها توان پاسخگویی به آن را از دست دادند و ضربه سختی را در منطقه متحمل شدند و به همین دلیل شروع به بیرون راندن آنها از منطقه کرد.

تركي گفت: آمريكايي ها سرمايه گذاري زيادي در پايگاه عين الاسد كردند و در واقع يك ستاد منطقه اي آمريكا در نزديكي مرز با ايران وجود داشت كه مي توانستند تمام تجاوزات را از داخل ايران هدايت و سازماندهي كنند.

وی گفت: پایگاه الحریر در اربیل عراق به عنوان ستاد مشترک آمریکا، اسرائیل و انگلیس نقش بسیار مهمی در هماهنگی و برنامه ریزی تهاجم به ایران و حمله به کشورمان داشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در آن شب با رفتن به پایگاه الحریر توانست یک مرکز مهم اطلاعاتی و ضدانقلاب و عوامل خرابکار را منهدم کند، خاطرنشان کرد: فضای داخلی را به گونه ای تخریب کرد که آمریکا و غرب به سادگی نتوانستند. جبران می کند.

وی گفت: این دو ضربه همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند سیلی به آمریکا بود اما به گونه ای به آمریکا و غرب ضربه زد که هنوز جرات افشای آن را نداشته اند. اثرات و پیامدهای آنها آنها سعی کردند وجهه آمریکا و عواقبی که برای نیروهای آمریکایی در اسد داشت و عواقبی که به اعصاب و مغز آنها آسیب زد، خدشه دار نشوند. اما نه قربانیان و نه خسارات مالی سنگین برای آیا نوشته های فاش نیست.

ترکی گفت: عدم افشای خسارت وارده به پایگاه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که این حمله کاملاً حیله‌گر و آینده‌نگر بوده و براساس محاسبات دقیقی است که احتمال واکنش آمریکا به این سیلی و گردن سخت را منتفی می‌کند. گرفته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با نشان دادن توان موشکی خود برای اولین بار به آمریکایی ها نیز گفت که چگونه می تواند پایگاه های آنها را بدون اینکه آنها نتوانند علیه ایران عکس العمل نشان دهند منهدم کنند.

این کارشناس سیاسی گفت: علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران با تخریب پایگاه های آمریکا در عراق، معادلات خود را در منطقه به کلی تغییر داد، از این رو نهضت اخراج آمریکایی ها از منطقه آغاز شد تا در نهایت بتوانیم انتقام خون سخت را بگیریم. سردار سلیمانی به صورت حساب شده و دقیق.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید