آمریکا به‌عنوان قلب جهان به دنبال تسلط بر خاورمیانه است/ استراتژی آمریکا تغییر نکرده، بلکه تاکتیک‌های خود را تغییر داده است.

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783282

استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه اصفهان:

استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه آمریکا به دنبال تسلط بر قلب جهان است، گفت: آمریکایی ها با یک استراتژی ثابت اما با تاکتیک های متفاوت سعی در تسلط بر قلب جهان دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ مدت‌هاست که برخی از اخبار رسانه‌های بین‌المللی به رویدادهای لبنان، عراق و افغانستان می‌پردازند، رویدادهایی که اغلب منشأ اقتصادی یا سیاسی دارند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که آنچه بسیار واضح است بازیگر اصلی و صحنه همه این رویدادها است. در آمریکا و متحدان آنها کسانی هستند که پس از شکست های پی در پی و فاجعه بار در تهاجمات نظامی به عراق و افغانستان، اکنون اصرار خود را در ایجاد ناامنی و شورش خیابانی و دخالت در امور سیاسی کشورهای منطقه می بینند.

برای بررسی ریشه های این حوادث با دکتر محسن نصری، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

آخرین رویدادهای کشورهای منطقه را چگونه ارزیابی می کنید؟ نقش بی چون و چرای آمریکا در این حوادث چیست؟

* آمریکایی ها معتقدند برای تسلط بر جهان باید قلب داشت

محسن نصریاگر به وقایع تاریخی پس از جنگ جهانی دوم نگاه کنیم، می بینیم که آمریکایی ها در رقابت با شوروی سابق و رویارویی بلوک شرق و غرب، به دنبال سلطه بر جهان هستند و معتقدند که سلطه بر جهان باید قلب جهان را داشته باشد. و خاورمیانه، قلب و قلب جهان. بر این اساس، در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها دو ستون سیاست را در خاورمیانه ایجاد کردند. 28 مرداد 1332 برای تثبیت رژیم پهلوی و نفوذ و تسلط بیشتر بر ایران ایجاد شد و در واقع از طریق رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی سعی در تسلط بر قلب قاره آسیا یا به قول خودشان در میانه داشتند. شرق.

پدیده انقلاب اسلامی در کشور ما رکن مهمی به نام رژیم پهلوی را سرنگون کرد و رژیم صهیونیستی بر ستون و بحران دیگری فائق آمد که امروز تحلیلگران رژیم صهیونیستی به فروپاشی رژیم صهیونیستی اذعان دارند و نکته ای که مقام معظم رهبری فرمودند چند سال‌ها قبل از انقلاب: رژیم 25 سال آینده را نخواهد دید.» رژیم صهیونیستی بارها در منطقه فروپاشیده است.

ff066132 49a0 4338 8670 1f956ed4de3d خبر خاکستری

*پدیده انقلاب اسلامی آمریکا باعث بحران در منطقه شد

آمریکا که می خواست از طریق رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی قلب دنیا را تصاحب کند، الان با انقلاب اسلامی مشکل دارد، لذا جنگ تحمیلی را علیه ما به وجود آورده اند. و شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم شکست خوردند. آمریکایی ها پس از 20 سال مستقیماً از افغانستان خارج شدند. امروز در عراق دچار بحران شده اند. برخی از نیروهای آنها خارج شده اند.

آمریکایی‌ها در کل منطقه با پدیده انقلاب اسلامی در بحران هستند، بنابراین آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند و راهبردشان این است که از ابزار نظامی، سیاسی و فرهنگی در هر زمینه‌ای که می‌بینند، از انتخابات گرفته تا تغییر فرهنگی در سبک زندگی یا ایجاد شده، استفاده کنند. شورش ها یا تحریم های اقتصادی علیه محور ما و انقلاب اسلامی برای جلوگیری از افتادن هارتلند و قلب جهان از دست آنها.

*خاورمیانه اسلامی برخلاف میل آمریکا در حال شکل گیری است

به گفته آنها آنها به دنبال خاورمیانه آمریکایی هستند در حالی که در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاورمیانه اسلامی شکل گرفت و به همین دلیل آمریکایی ها در یمن، عراق، سوریه، لبنان، ایران به دنبال آن هستند. و سایر کشورهای منطقه انتخابات نظام سیاسی کشورهای حاکم بر جریان های غربی که نیم نگاهی به منافع و سیاست های آمریکا دارند با راه اندازی چندین جنگ رسانه ای و تبلیغاتی سعی در جنگ رسانه ای دارند. شبکه های رسانه ای با تحریف مردم سعی در ایجاد آشفتگی در اذهان دارند، سعی می کنند از برجام ما علیه کشورمان استفاده کنند.

و دیدیم که هیچ تفاوتی بین بایدن و ترامپ (رئیس جمهور فعلی و سابق آمریکا) وجود ندارد. همان اقداماتی که ترامپ علیه ما انجام داد و به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرد و تعهدات آنها را زیر پا گذاشت. هفته گذشته دوباره تحریم های جدیدی علیه ما اعمال شد، آمریکایی ها به هر طریق ممکن سعی می کنند وابستگی و سلطه خود را بر قلب جهان حفظ کنند.

طبیعتاً در روند 42 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا شکست خورده است.

صاحب نیوز; آیا تلاش ها و هزینه های عظیم ایالات متحده در منطقه تاکنون موفق بوده است؟

امروز دنیا شاهد است که چگونه تحلیلگران آمریکایی اذعان می کنند که آمریکا در حال کوچک شدن است، قدرت جهانی و منطقه ای در عرصه های سیاسی، اقتصادی و … به دلیل نارسایی هایی که در دل و قلب جهان وجود دارد و البته با غرق شدن یک نفر در حال کاهش است. . آمریکایی ها با کمک غربی ها سعی می کنند جریان نفوذ در کشور ما و کشورهای منطقه را با هزینه های گزاف شکل دهند و در لبنان هم بحران ایجاد می کنند و هم قیام می کنند و نقش مهمی در عظمت و اقتدار دارد. کشور

و در عراق، اگرچه مردم عادی عراق از آمریکایی‌ها متنفرند و به دنبال درو کردن آنها هستند، گاهی اوقات سخنانی از اعضای مجلس اعلای عراق و دولت عراق شنیده می‌شود که از حضور آمریکا در عراق حمایت می‌کنند. این نشان می دهد که آمریکا تلاش خود را دوچندان می کند یادداشت مهم هوشیاری و بصیرت مقاومت اسلامی کشورهای مسلمان در منطقه است که اجازه نخواهد داد سیاست فریبکارانه آمریکا در منطقه موفق شود.

aaa336c9 08bc 4405 8d9d de650adb2a59 خبر خاکستری

صاحب نیوز; برخی معتقدند آمریکا رویکرد و استراتژی خود را در منطقه تغییر داده است.

* آمریکایی ها سعی می کنند با یک استراتژی ثابت اما تاکتیک های متفاوت بر قلب جهان مسلط شوند

من معتقدم استراتژی آمریکا تغییر نکرده است، بلکه تاکتیک خود را تغییر داده است. استراتژی آنها همیشه تسلط بر منطقه بوده است. با تاکتیک ها و روش های مختلف در هر حوزه، بحران ها و شکست هایی داشته اند. آنها تغییر می کنند زیرا در برابر تاکتیک های موجود برای رسیدن به برخی از اهداف خود با بحران مواجه می شوند، اما چون به همه اهداف خود نمی رسند، تاکتیک های خود را تغییر می دهند.

استراتژی همیشگی آمریکایی ها تسلط بر منطقه به هر قیمتی است. آمریکایی ها همان کاری را انجام می دهند که برای رسیدن به هدف و استراتژی هژمونیک خود انجام می دهند، و روسای جمهور آمریکا، اعم از دموکرات و جمهوری خواه، از نظر استراتژیک متحد هستند، تنها از نظر تاکتیک هایی که استفاده می کنند می توانند در طول زمان متفاوت باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید