عرفه; دریای بیکران رحمت الهی / روزی که توبه پذیرفته شود


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881842

روز عرفه از جمله ایام مقدری است که در آن باید فرصت دعا را غنیمت شمرد و با دعا و نیایش علاوه بر استغفار از خداوند متعال، رابطه خود را با خداوند افزایش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، نهم ذی الحجه روز عرفه، روز دعا و بندگی، روز دل های ملکوتی و فرصتی برای بهره مندی از رحمت بی بدیل خداوند است.

عرفه از جمله ایام مقدری است که در آن جدای از استغفار از خداوند متعال، با دعا و نیایش رابطه خود را با معبود خود افزایش می دهد و ائمه معصومین (ع) نیز راز و نیاز و تقویت و تقویت را به مردم گوشزد می کنند. ارتباط با منبع کمالات الهی تشویق و ترویج می کنند.

دعای عرفه امام حسین (ع) یکی از دعاها و مناجاتی است که امام حسین (ع) و یارانش در روز عرفات در بیرون خیمه ها و در صحرای عرفات می خواندند. عمیق ترین معارف الهی و توحیدی از زبان سیدالشهدا علیه السلام در این دعا عبور کرده است.

روز عرفه، روز استجابت دعا و مناجات با خداوند است

در این زمینه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، دعای روز عرفه را یکی از دعاهای مهم و مملو از معانی الهی خواند و گفت: این دعا در روز عرفه توسط امام جمعه قرائت شد. امام حسین (ع) و معانی نابی دارد که نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی بیان کرد: نماز در آموزه های دینی و اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و خداوند دعای همه بندگان خود را مستجاب می کند، لذا از دعا به ویژه دعای عرفه غفلت نشود.

وی افزود: روز عرفه بهترین روز برای استجابت دعا و مناجات به درگاه خداوند است، بنابراین باید از این فرصت برای رفع مشکلات دعا کنیم.

از روز عرفه باید نهایت استفاده را کرد

امام جمعه میاندوب نیز بر فواید دعای روز عرفه تاکید کرد و گفت: روز عرفه فرصتی برای مناجات با خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: باید از روز عرفه بهترین استفاده را کرد و فرصت دیدار با خداوند متعال را در این روز از دست نداد.

در دعای عرفه ناب ترین و عمیق ترین معارف الهی و توحیدی وجود دارد

یک کارشناس مسائل دینی نیز در این زمینه گفت: عرفه روز دعا با خدا و مناجات با خداست.

مهدی صادقی اظهار داشت: روز عرفه از جمله ایام دستوری است که در این روز باید از فرصت دعا استفاده کرد و با دعا و مناجات علاوه بر استغفار از خداوند متعال رابطه خود را با خداوند افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه دعای عرفه امام حسین (ع) یکی از بهترین دعاهای این روز است، افزود: این دعا از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار است و ناب ترین و عمیق ترین معارف الهی و توحیدی در این دعا نهفته است.

در عرفه دعا به اجابت نزدیک است و هر ناامیدی به امید درب خانه الهی دست به دعا می گشاید.

عرفه روزی است که حق تعالی بندگانش را به عبادت و اطاعت خود می خواند و برکات و خیرات خود را بر آنان می گستراند و در آن روز شیطان بدترین و ناپسندترین و خشمگین ترین اوقات را خواهد داشت و باید باشد که امکان پذیری. بیایید آن را برداریم و از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید