شعبانیان: هدف ما حضور در جمع 4 تیم برتری بود که به آنها نرسیدیم/یعقوبی: تسلیم نمی شویم


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855664

سرمربی و بازیکن تیم والیبال نوجوانان دختر چه گفت؟!

سرمربی و مدافع تیم والیبال جوانان کشورمان پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا اظهار نظر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میترا شعبانیان پس از هفتم شدن شاگردانش در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بازیکنان پس از باخت مقابل قزاقستان در وضعیت بدی قرار داشتند به همین دلیل امروز را خوب شروع نکردیم. آنها انگیزه ذهنی برای بازی نداشتند و ما نتیجه ست اول را اجازه دادیم اما با تلاش کادر فنی به بازیکنان تذکر دادیم آنها به بازی برگشتند و خوشبختانه پیروز شدیم.

وی در خصوص اینکه بازیکنان در ست اول با اختلاف امتیاز زیادی از حریف پیش افتادند اما نتیجه را مجاز کردند، گفت: در این رده نوسانات زیادی وجود دارد. آنها با توجه به سن، شرایط بازی و جو مسابقات، هر بار 5 امتیاز می گیرند و سپس به راحتی از دست می دهند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان دختر ادامه داد: زمانی که نتوانستیم به جمع چهار تیم برسیم، بازیکنان از نظر روحی و روانی بسیار ناراحت بودند، فکر می کردند به اهداف خود نرسیده اند و به نوعی مسابقات را ترک کردند. فشار کار در این رده سنی بسیار زیاد است، چون بازیکنان همچنان این فضا را تجربه می کنند، نکاتی را به آنها آموزش می دهیم و در حین تمرین مرور می کنیم، اما در طول مسابقه فراموش می کنند و باید مدام به آنها یادآوری کنیم.

شعبانیان با بیان اینکه بازیکنان ایران هنوز به اعتماد ذهنی نرسیده اند، گفت: بازیکنان ایرانی خوب و قوی هستند و این را همه کارشناسان حاضر در مسابقات تایید کردند چرا که تیم ایران هیچ نقطه ضعف فنی ندارد.

وی مشکل اصلی تیم ایران را نداشتن اعتماد به نفس و جنگندگی دانست و گفت: باید روی این موضوع خیلی بیشتر کار شود. بازیکنان باید بتوانند در شرایط حساس تصمیمات درست بگیرند. بازیکنان ایرانی در هنگام استرس بیشتر اشتباه می کنند. فکر می کردم بعد از جام کورناکیا ایتالیا دیگر این اتفاق نیفتد، اما سطح مسابقات قهرمانی آسیا متفاوت بود و بسیاری از بازیکنانی که با تغییر رده های سنی به تیم هایشان اضافه شدند، باتجربه بودند و این به تیمشان کمک کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال دختران ادامه داد: با توجه به تمرینات، پتانسیل و کلاس والیبال بازیکنان، تیم ایران موفق شد در رده بهتری قرار گیرد اما نتیجه نداد و از این بابت ناراحتم. . به هر حال این تیم تیم خوبی است، بازیکنان خوبی دارد و اگر حمایت شود می تواند در آینده والیبال خوبی بازی کند.

سارینا یعقوبی درباره پیروزی مقابل ازبکستان گفت: امروز بازی و عملکرد خوبی داشتیم. همه هماهنگ شدیم و با روحیه بالای بازیکنان پیروز شدیم.

وی در خصوص هفتم آسیا گفت: می توانستیم جایگاه بهتری کسب کنیم اما مشکل از ما بازیکنان بود چرا که کادر فنی خیلی سخت کار می کند و فدراسیون هم از نوجوانان حمایت کرد. امسال این اتفاق نیفتاد اما ما تسلیم نمی شویم و مطمئنم در سال های آینده نتایج بهتری خواهیم گرفت.

یعقوبی درباره عملکردش در این مسابقات گفت: می توانستم بهتر از این کار کنم. سعی می کنم در آینده بهتر به نظر برسم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید