شفاف سازی جزئیات تاخیر در پرداخت حقوق معلمان

شفاف سازی جزئیات تاخیر در پرداخت حقوق معلمان

رئیس کل بانک ملی با اعلام این خبر گفت: بنا به دستور رئیس جمهور و با پیگیری از مخبر; معاون اول رئیس جمهور در دولت سیزدهم با مساعدت بانک مرکزی مابقی حقوق فرهنگیان در اسفند ماه پرداخت شد.

با نهایی شدن تصمیمات رتبه بندی معلمان، معوقات مربوط به ارزشیابی معلمان واجد شرایط باید تا قبل از پایان سال پرداخت می شد، اما تعداد زیادی از معلمان کشورمان در تماس با تسنیم اعلام کردند که در آخرین لحظات سال 1401 همچنان ادامه دارد. حقوق اسفند و معوقات رتبه بندی آنها. واریز نشده!

سرانجام در حالی که روز دوشنبه 8 اسفند، علی احمدی; معاون فعالیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از پرداخت حقوق معلمان تا پایان اسفندماه خبر داد، اما در اطلاعیه خود مبنی بر وقوع اشتباه در محاسبه حقوق معلمان در 29 مارس، وزارت آموزش و پرورش گزارش داد:

با عرض پوزش از همکاران محترم، به دلیل خطای نرم افزار، متاسفانه پرداخت حقوق اسفند ماه با کاهش همراه بود که با همکاری و هماهنگی خوب دستگاه های دولتی از جمله برنامه و سازمان بودجه و خزانه داری کشور در ساعتی که ما آینده هستیم به دنبال جبران و پرداخت مابه التفاوت بوده است.

سازمان آموزش و پرورش، برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور پس از اجرای کسرهای بیش از حد در فیش های حقوقی ماه های پایانی اسفندماه در صدد جبران آن و پرداخت حقوق معوقه در ساعات بعدی هستند. به هر حال ضمن پوزش مجدد از همکاران عزیز، مطمئن هستیم که با صبوری استاد خود ما را همراهی خواهند کرد.»

همچنین به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، بر اساس آنچه در قانون بودجه امسال پیش بینی شده، 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است اما مصوبات اداره آموزش و پرورش مطابق قانون نبوده و منجر به بار مالی 56 هزار این یک میلیارد تومان است.

این انتشار باعث کسری 18 هزار میلیارد تومانی برای 18 ماه گذشته می شود و برای سال آینده نسبت به بودجه مصوب 1402 حداقل 12 هزار میلیارد تومان کسری بودجه ایجاد می کند.

عذرخواهی آقای وزیر بابت تاخیر در حقوق معلمان!

وزیر آموزش و پرورش امروز بابت تاخیر در پرداخت حقوق معلمان عذرخواهی کرد و گفت: از معلمان بابت تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه عذرخواهی می کنم!در زمان تحویل سال من بودم. بتوانم شاهد زحمات عزیزان برای پرداخت باقیمانده حقوق معلمان محترم در اسفند ماه باشد.»

معوقات ارزشیابی معلمان چه زمانی پرداخت می شود؟

همچنین خفیف؛ وزیر آموزش و پرورش در تشریح زمان پرداخت معوقات مربوط به رتبه بندی معلمان نیز اعلام کرد:

«دستمزد رتبه بندی براساس رتبه پایه افراد در سال 1401 پرداخت می شود. منظور عدم پرداخت حقوق بر اساس رتبه شایستگی افراد است.

تفاوت مبنای محاسبه دلیل تاخیر در پرداخت این قسمت است نه تفاوت با سازمان برنامه و بودجه.

امیدواریم در جلسه ای که شنبه یا یکشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود، این موضوع حل شود و پرداخت این قسمت از معوقات انجام شود.

برای پاسخگویی به سوالات فرهنگیان در مورد سپرده ها یک خط تلفن ارسال کنید

همچنین وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: بخشی از معوقات واریز نشد و از همکاران کسر شد که به آنها بازگردانده شد، همچنین در صورت وجود سوال یا ابهامی در خصوص واریز، همکاران می توانند با شماره تلفن های 88894075 و 82284085 به آدرس پاسخ آنها را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید