شمهانی: سختی کار در مذاکرات وین هر لحظه در حال افزایش است

شمهانی: سختی کار در مذاکرات وین هر لحظه در حال افزایش است

علی شمهانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به گفتگوی تلفنی یکشنبه شب با علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین، در توئیتی نوشت که این گفت‌وگوی تلفنی دو گفته درباره مذاکرات وین را در ذهن من تأیید می‌کند.

دبیرکل شورای عالی امنیت ملی افزود: یکی از این دو بیانیه «مشکل مذاکره‌کنندگان ایرانی را همیشه در اجرای دستورالعمل‌های منطقی و قانونی تهران افزایش می‌دهد».

شمهانی در مورد گزارش دوم آن را «تداوم ابتکار غرب برای اجتناب از تعهد» توصیف کرد.

در همین حال، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین ارزیابی متفاوتی از مذاکرات وین ارائه کرد و در توییتی نوشت: پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات حاصل شده است.

اولیانوف همچنین روز یکشنبه از دیدار اعضای برجام با تیم مذاکره کننده آمریکا بدون ایران خبر داد و در توییتی نوشت که این دیدار بعد از ظهر یکشنبه برای بررسی وضعیت مذاکرات وین برای احیای برجام برگزار شد و همه ارزیابی ها مثبت است.

نماینده روسیه در مذاکرات وین دو روز پیش گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی به شدت کار می کند و هر سه کارگروه برای بررسی لغو تحریم ها، مسائل هسته ای و توافقات برای رسیدگی به مسائل کلیدی باقیمانده تشکیل جلسه خواهند داد.

این در حالی است که سفارت روسیه در تهران اظهارات این نماینده سابق مجلس درباره نقش منفی میخائیل اولیانوف در مذاکرات اخیر در وین و مذاکرات منتهی به مجمع عمومی سازمان ملل را «بی اساس» خواند.

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه ایران را به خاکریزی علیه آمریکا تبدیل کرده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا نیز سه روز پیش گفته بود که زمانی فرا خواهد رسید که پیشرفت در برنامه هسته ای ایران بیشتر از منافع برجام خواهد بود و باید انتخاب دیگری داشته باشیم.

این مقام وزارت امور خارجه به سی ان ان گفت: صرف نظر از نتیجه مذاکرات برای احیای برجام، همه گزینه های آمریکا همیشه روی میز خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید