شناسایی خانوارهای فاقد بیمه درمانی / بهبود معیشت کارگران


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815061

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: در تلاش هستیم با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان بیمه سلامت، خانواده های کم درآمد فاقد بیمه درمانی پایه را شناسایی کنیم تا پوشش بیمه ای آنها فراهم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش ابوحمزه کمبود اطلاعات و داده ها را یکی از مهم ترین کاستی ها در حوزه بیمه سلامت در کشور دانست و افزود: متاسفانه در حوزه بیمه سلامت بخش بزرگی از جامعه کم درآمد ما این گونه نیست. از این رو تلاش می کنیم با انعقاد تفاهم نامه و همکاری با سازمان بیمه سلامت و ارائه اطلاعات این خانواده ها به سازمان بیمه سلامت خانواده های کم درآمد فاقد بیمه پایه سلامت را شناسایی کنیم تا از بیمه پایه سلامت بهره مند شوند.

وی ادامه داد: این همکاری در فاز اول از استان تهران آغاز شده و در صورت حصول نتیجه مطلوب در سایر استان های کشور نیز ادامه خواهد داشت.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیین نامه دیگری بر اساس اطلاعات پایگاه اجتماعی بهزیستی ایران مربوط به معافیت خانواده های کم درآمد از پرداخت حق بیمه به بیمه دولتی است. صندوق بر اساس این مصوبه خانواده های کم درآمد برای استفاده از تسهیلات این صندوق نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و این افراد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهادهای مربوطه نمایندگی خواهند داشت.

وی در خصوص بهبود معیشت کارگران افزود: همچنین به منظور ارتقای معیشت کارگران پیشنهادی برای اصلاح ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی برای درج در بودجه ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. بلافاصله پس از 30 روز از این امر برخوردار می شوند و کمک خوبی برای معیشت کارگرانی که عمدتاً در دهک های پایین درآمدی هستند خواهد بود. لایحه ای برای دائمی شدن این ماده به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال می شود.

ابوحمزه تاکید کرد: برای برخی دیگر از آسیب های اجتماعی نیز اقدامات ویژه ای انجام شده است. به عنوان مثال می توان به پیگرد قانونی اصلاحات قانون کودکان کار و اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان اشاره کرد. طبق آئین نامه ای که برای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است، هر ارگان وظایف خاصی دارد و ما در معاونت اجتماعی بهزیستی بر اجرای این وظایف توسط دستگاه های مختلف نظارت می کنیم.

به گفته وی یکی از وظایف این نماینده مجلس پاسخگویی به اعتراضات در حوزه یارانه نقدی و معیشتی است. بالغ بر 3000 درخواست کتبی و اعتراض در زمینه یارانه ها در شش ماه گذشته بررسی شده است. هموطنان در 6 ماه گذشته بالغ بر 156 هزار تماس تلفنی داشته اند که مشکلات آن توسط همکاران بررسی و اقدامات لازم انجام شده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری وزیر و اولین جلسه شورای عالی رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم که در سال گذشته برگزار نشده است. 5 ساله گفت: دستگاه های مختلف با همکاری تنگاتنگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه و اجرای برنامه اقدام جامع چند بعدی برای مبارزه با فقر می پردازند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید