پنج دهک اول درآمدی فاقد بیمه درمانی سلامت به صورت رایگان بیمه می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل:

دکتر وحید سیدخلیل‌اللهی با بیان اینکه ۷۶۹ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت هستند، افزود: پنج دهک اول درآمدی جامعه در صورت نداشتن بیمه درمانی سلامت به صورت رایگان بیمه می‌شوند.


 به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل ، روز چهارشنبه در نشست با فرماندار خلخال گفت: در حال حاضر ۶۱ درصد از مجموع جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت بوده و از انواع خدمات بهداشتی و درمانی این بیمه بهره می‌برند.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد مطب‌ها و موسسات تشخیص درمانی در مرکز و مناطق مختلف استان قرارداد پذیرش بیمار زیرپوشش بیمه‌های سلامت استان را دارا هستند.

دکتر خلیل‌اللهی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای درمان بیمه‌شدگان بیمه سلامت هزینه شده است ، افزود: در یک سال گذشته یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای بیمه روستایی و پزشک خانواده در استان هزینه شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل اضافه کرد: با پرداخت ارز ترجیحی توسط بیمه سلامت ، هزینه داروخانه‌ها به پنج برابر افزایش یافته و بیمه سلامت استان ماهانه به طور میانگین حدود ۲۵۰ میلیارد ریال به داروخانه‌های فعال در پرداخت می‌کند.

وی همچنین گفت: هزینه‌های بیماران دیالیزی ، پیوند کلیه ، هموفیلی ، تالاسمی و ام اس به صورت ۱۰۰ درصد به عهده بیمه سلامت استان اردبیل بوده و در سال گذشته برای تامین هزینه یک هزار و ۵۴۶ نفر از این بیماران ۴۹۰ میلیارد ریال هزینه شد.

دکتر سیدخلیل‌اللهی گفت : با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در آبان ماه سال گذشته پنج نوع بیماری خاص به جمع ۱۰۷ نوع بیماری خاص قبلی افزایش یافت و هفت هزار و ۳۵۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج برای دریافت خدمات ویژه و کاهش هزینه‌های درمانی بیماری در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت نشان‌دار شدند.

وی با بیان اینکه ۹۵ تا ۹۷ درصد از هزینه‌های تهیه داروهای مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش عالی برای بیماران سرطانی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این هزینه‌های چهار هزار و ۲۰۰ توانخواه و معلول در استان جهت اخذ خدمات ویژه توانبخشی نشان‌دار شده و هزینه‌های آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

دکتر سیدخلیل‌اللهی همچنین گفت: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۲۰۰ نابارور نشان‌دار شده طبق قانون جوانی جمعیت توسط بیمه سلامت استان پرداخت شد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید