شناسایی 260 نفر از افراد ذی نفوذ مالیاتی / خرداد 1401 پایان مهلت خوداظهاری مالیاتی


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814876

پیگیری عاقلانه مالیات افراد مشهور؛

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی کشور در گفت و گو با خبرنگار دانا درباره اخذ مالیات از مشاهیر مجازی گفت: معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تنها اطلاعات کاربری صفحه 260 اینفلوئنسر در اینستاگرام را برای ما ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اواخر سال گذشته طرحی برای اخذ مالیات از افراد پردرآمد در شبکه های اجتماعی به مجلس ارائه شد و هر فردی که بیش از 500 هزار فالوور داشته باشد، می تواند در آن شرکت کند. اما به نظر می رسید همه تناقضات و حواشی این طرح به سادگی مطرح شود و از آن زمان تاکنون حتی سازوکار دقیق این طرح رسانه ای نشده است..

خبرنگار دانا برای پوشش این موضوع ابتدا به سراغ اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس رفت تا در جریان روند نظارت و نظارت بر این قانون قرار گیرد و اعضای این کمیته اعلام کردند که از روند نظارت بر این قانون بی اطلاع هستند. این قانون ادامه کار دانا با سازمان امور مالیاتی نیز در آن مقطع ناکام ماند.

ادامه مطلب


اخذ مالیات از شعب اینستاگرام مسدود شد/ کمیسیون فرهنگی «بی اطلاع» و سازمان امور مالیاتی

اما در پایان محمد مسیحی معاون درآمد مالیاتی کشور در واکنش به روند اخذ مالیات اینستاگرام به دانا گفت: دستورالعمل اجرایی برای مصرف کنندگان بیشتر از 500 هزار فالوور در رسانه های مصرف محور پس از تصویب وزیر محترم اقتصاد و دارایی. در تاریخ 26.04.1400 به این سازمان ابلاغ و طی بخشنامه شماره 515/1400/200 مورخ 23.05 برای اجرا به مدیرکل ارسال شد. 1400

مسیحی در خصوص نحوه شناسایی این مشاهیر و میزان دقیق درآمد مشمول مالیات آنها گفت: بر اساس اعمال ماده (4) این دستورالعمل، این سازمان موظف است مشمولان این بند را شناسایی و با موارد مشابه مکاتبه کند. سازمان هایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، ملی اتحادیه مشاغل کار مجازی توسط اتحادیه صنفی رایانه ای کشور، پلیس امنیت اقتصادی ناجا و پلیس فضایی ناجا برای تولید و تبادل اطلاعات با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد. و گرایش اسلامی مقرر شد اطلاعات کاملی از هویت فعالان فضای مجازی مصرف کننده (اینفلوئنسرها) و میزان دقیق درآمد آنها برای این سازمان ارسال شود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از تهیه فهرست 1000 نفره از این شعب مجازی خبر داد و افزود: برای اجرای این مصوبه و دستورالعمل اجرایی آن فهرست اولیه 1000 هویتی (شناسهکاربران اینستاگرام با بیش از پانصد هزار فالوور به زبان فارسی جهت بررسی و انتشار در سایت این سازمان و کسب اطلاعات دقیق از هویت و فعالیت خود، استعلام های لازم را از معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی وزارت اطلاعات دریافت کنند. ، پلیس فضایی تولید و مبادله. اطلاعات ناجا، سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست آمده است که با دریافت اطلاعات لازم، اقدامات مقتضی برای قرار دادن لیست شناسایی نهایی در سایت این سازمان انجام می شود.

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی پس از جلسات این سازمان با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهایی شدن لیست ۲۶۰ نفر از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام خبر داد. فرآیند تهیه اطلاعات مصرف کننده و مالی آنها.

وی در این خصوص افزود: طی جلساتی که با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات زیرمجموعه معاونت مذکور برگزار شد، تنها اطلاعات کاربری موجود در صفحه اینستاگرام 260 نفر از افراد فعال در فضای مجازی و هدف گذاری شده است. در تاریخ 10/11/1400 در کاربر (افراد ذی نفوذ) توسط معاونت فوق الذکر دریافت شد و برای شناسایی اطلاعات کامل هویت لیست ارسالی، جستجوهای میدانی و پیگیری گزارش های درخواستی این سازمان توسط مقامات مربوطه.

مسیحی پایان خرداد ماه سال 1401 را پایان زمان خوداظهاری مالیاتی افراد ذی نفوذ در اینستاگرام عنوان کرد و افزود: سال آینده این سازمان بر اساس خوداظهاری، اطلاعات دریافتی و دریافتی از این افراد مالیات اخذ و اخذ خواهد کرد. جمع آوری شده در پایگاه های اطلاعاتی همچنین تحقیقات میدانی لازم بر اساس قوانین و مقررات مربوطه انجام خواهد شد و طبق اعلام سایت سازمان امور مالیاتی کشور مشمول پایان سال مالیاتی و انقضای مهلت مقرر خواهد بود. مهلت قانونی تسلیم اظهارنامه مالیاتی 1400 در پایان خرداد 1401.

دیدگاهتان را بنویسید